  • Data: 2006-12-18 23:10:38
    Temat: Re: Prawdziwy koszt kredytu w bankach
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <a...@o...pl> wrote in message
    news:28f9.0000014f.458713ae@newsgate.onet.pl...

    > Dziwię się, jak można taką głupotę napisać.
    >
    > Ale teraz nie dziwię się bankom, że zamiast podawać 42& piszą 12%
    wyjaśniając w
    > razie czego, że jest to procent dajmy na to "amortyzujący".

    Hm... ja nie bede uzywal takich slow, ale podpowiem, ze to co dla jednej
    strony jest lokata to dla drugiej jest inwestycja, wiec przy tych samych
    zalozenia wynik musi byc taki sam. Oprocentowanie efektywne nie jest tozsame
    z kosztem kredytu czy zyskiem z lokaty. Kosztem kredytu jest suma odsetek,
    prowizji itp. Metody dyskontowe stosowane do wyliczania oprocentowania
    rzeczywistego (efektywnego) kredytu uwzgledniaja koszt... ale pieniadza w
    czasie ;).
    Proponuje przeliczyc wszystko jeszcze raz, skorygowac wyniki, troche
    popracowac nad slownictwem i ew. rozpoczac dyskusje jeszcze raz :)

    MK