  • Data: 2006-12-18 22:48:43
    Temat: Re: Prawdziwy koszt kredytu w bankach
    Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > zasadniczo masz rację, ale:
    > - jeżeli pożyczka jest na 4 lata to po co próbujesz wyliczać jakieś
    > całkowite oprocentowanie dla 4 lat (prawdopodobnie nie ujmując czasu
    > wpływu raty), podczas gdy jest przyjęte przeliczanie oprocentowania per
    > annum (to tak jakby producent samochodu napisał zużycie paliwa 6L/100km
    > a Ty byś kombinował jak to jest, że po 300 kilometrach spalił 18L.
    > - to co proponujesz to spłata rat malejących a taki kredyt jest zawsze
    > tańszy (ceteris paribus) od kredytu z ratami równymi. Szukając analogii
> [...]
    Chybnie nie zrozumiałeś tego co napisałem.
    Porównałem spłacanie pożyczki w całości po 4 latach ze spłacaniem sukcesywnym w
    równych ratach miesięcznych - takie że bankowi/lichwiarzowi wyjdzie w obu
    przypadkach ta sama amortyzacja kapitału.

    Okazało się, że system spłat miesięcznyc służy tylko do tego, aby nie rzucał
    się w oczy b.wysoki % roczny - znacznie wyższy niż 12 procent - dla pożyczki
    spłacanej w całości dopiero pod koniec okresu.