eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProśba o wytłumaczenieRe: Prośba o wytłumaczenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prośba o wytłumaczenie
    Date: Mon, 16 Feb 2009 01:31:48 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 23
    Message-ID: <gnackd$nrh$1@inews.gazeta.pl>
    References: <gn6qgk$tb5$1@node1.news.atman.pl> <gn79n6$ehp$1@news.onet.pl>
    <gn737n$ufm$1@node1.news.atman.pl> <gn7bnd$f8p$1@mx1.internetia.pl>
    <gn75p9$uu1$1@node1.news.atman.pl> <gn9tpe$e1t$1@inews.gazeta.pl>
    <49989559$1@news.home.net.pl> <gna4p2$ktr$2@inews.gazeta.pl>
    <d...@j...googlegroups.com>
    <gna8ig$8nq$2@inews.gazeta.pl>
    <2...@j...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: adag181.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1234744781 24433 83.11.242.181 (16 Feb 2009 00:39:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Feb 2009 00:39:41 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:475169
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:201cb983-be81-4fbb-b9aa-dee40ae89ec0@j35g2000yq
    h.googlegroups.com...
    > On 15 Lut, 18:29, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    >> Karta stanowi przecież własność banku, a nie klienta.
    > Aha. I wlasnie dlatego zastanawiam sie, czy sprzedawca moze ja ot tak
    > sobie zniszczyc. Bez instrukcji z centrum autoryzacyjnego.

    Instrukcja jest napisana na papierze. W praktyce nikt tego nie robi. Za
    kilkanaście lat styczności z kartami przypominam sobie jeden jedyny
    przypadek, gdzie kasjerka marketu postąpiła zgodnie z tą instrukcją i potem
    prokuratorka miała okrutne pretensje do niej za zniszczenie dowodu
    rzeczowego.

    > Jestem pewien, ze w Stanach proba zaplacenia niepodpisana karta (czyli
    > tez i taka z napisem 'Check ID') nie powoduje rozwiazania
    > nozyczkowego. Ale nie wiem czy to uniwersalna zasada, czy lokalna.


    Ja się sporadycznie spotykam z takim rozwiązaniem w Polsce. Generalnie jest
    ono akurat krytykowane, bo jeśli to faktycznie oszust, to kasjerka przy
    okazji niszczy dowód rzeczowy przykładowo. poza tym zdarzają się pomyłki
    systemu. Ale tak stoi napisane w instrukcji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1