eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzeczytane na SlashdocieRe: Przeczytane na Slashdocie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przeczytane na Slashdocie
    Date: Fri, 29 Feb 2008 17:31:09 -0600
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 111
    Message-ID: <fqa4ju$lo9$7@inews.gazeta.pl>
    References: <fq7hmk$ot3$1@inews.gazeta.pl> <fq7nfo$qmi$1@inews.gazeta.pl>
    <fq93fe$v68$1@news.interia.pl> <fq96pe$pn0$3@inews.gazeta.pl>
    <fq9oju$sln$1@news.interia.pl> <fq9p2p$lo9$3@inews.gazeta.pl>
    <fq9qoq$vkg$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: adsl-75-33-122-171.dsl.stlsmo.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1204327871 22281 75.33.122.171 (29 Feb 2008 23:31:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Feb 2008 23:31:11 +0000 (UTC)
    X-User: witek7205
    In-Reply-To: <fq9qoq$vkg$1@news.interia.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.12 (Windows/20080213)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:439765
    [ ukryj nagłówki ]

    kashmiri wrote:
    >
    >
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fq9p2p$lo9$3@inews.gazeta.pl...
    >> kashmiri wrote:
    >>>
    >>> Właśnie o to chodzi, że tego typu fraud (1) jest łatwiejszy do
    >>> przeprowadzenia niż banki mniemają, (2)
    >>
    >> to mnie nie obchodzi, to problem banku
    >
    > Tralala, ale zniknęły twoje pieniądze,

    Banku.
    Nie używam kart debetowych.
    Po prostu biorę następną kartę albo używam dalej w zależności od
    dostępnego limitu.


    > a bank wcale nie musi uznać
    > twojej reklamacji, jeżeli nie ma przesłanek wskazujących na oszustwo.

    Zapis regulaminu jest prosty. Jeśli zgłaszam fraud w ciągu 2 dni, bank
    oddaje wszystkie pieniądze, jeśli po tym okresie a bank udowodni mi, że
    gdybym zgłosił wczesniej to poniósłby mniesze straty wówczas pokrywam
    kwotę 50 dolarów z własnej kieszeni resztę oni.
    Nie ma mowy o nieuznawaniu reklamacji.
    Żeby to zrobić prokurator musiałby mi udowodnić oszustwo.



    > Twoja deklaracja może coś zmieni za pierwszym razem, ale założę się, że
    > po 5 takiej reklamacji w miesiącu bank ci po prostu podziękuje za
    > współpracę.

    I wzajemnie. Banków jest sporo w okolicy.
    Jak narazie po 4 razach jakoś bank nie ma ochoty mi zamknąć karty.


    >
    >
    >>> jest nie do udowodnienia przez klienta:
    >>
    >> to nie klient ma cokolwiek udowadniac, tylko bank klientowi
    >> jeśli nie potrafi to problem banku.
    >
    > Nie.

    tak.
    problem klienta polega na tym, że wybrał zły bank jeśli tak nie jest.


    >
    >>> transakcja zostaje dokonana z użyciem kodu PIN, czyli dla banku to
    >>> właściciel karty dokonał tej transakcji.
    >>
    >> to należy zmienić bank, ja takiego zapisu w regulaminie nie mam.
    >
    > Czy Twój bank wydaje karty z mikroprocesorem? Bo to o nich mowa.

    pin i nieuznawanie reklamacji dotyczy również kart nieprocesorowych
    zapis w regulaminie tyczy się wszystkich kart, nie tylko z
    mikroprocesorem wiec to nie ma nic do rzeczy.
    Bank wydaje, ale nie mam i nie bede mial, bo z defimicji nie korzystam z
    kart z pinem.

    >
    >
    >
    >>> Chyba niedokładnie czytałeś. Problem jest w obowiązujących standardach.
    >>> WSZYSTKIE czytniki są podatne na przechwycenie PIN-u - przede
    >>> wszystkim dlatego, że standard EMV nie zakłada szyfrowania danych
    >>> przesyłanych między kartą a czytnikiem.
    >>> Tu nie chodzi o jakąś firmę czy usługodawcę.
    >>
    >>
    >> poprzez usługi firmy miałem na myśli dostarczyciela urządzeń.
    >> Skoro bankom to nie przeszkadza i chcą ponosic koszty tego typu
    >> fraudów to ich sprawa. Co mnie obchodzi co robią banki ze swoim
    >> bezpieczenstwem.
    >
    > 100% racja. Ale:
    > (1) Autorzy raportu zbadali dwa urządzenia, ale wskazują, że WSZYSTKIE
    > produkty na rynku mają tę samą wadę - wadę obowiązujących standardów.

    a skąd wiadomo, że wszystkie produkty spełniają tylko minimum nałozone
    przez standard. A może akurat robią coś więcej, co w standardzie nioe
    jest opisane.
    Błędne założenie to i błędne wnioski.


    > (2) Instytucja taka jak bank nie zajmuje się badaniem urządzeń: zleca
    > się to zewnętrznym firmom. No i w tym problem: urządzenia sprzedawane
    > bankom posiadają certyfikaty bezpieczeństwa wydane przez oficjalnie
    > autoryzowane firmy. Raport ujawnia, jak mało warta jest ta certyfikacja
    > w świetle możliwości technicznych oraz wad obowiązującego standardu
    > wymiany danych EMV.

    więc banki moją do przedyskutowania czy nie powinny czegoś zmienić.


    > (3) Koszty wymiany sprzętu byłyby dla banków wyższe niż te związane ze
    > stratami wskutek fraudu. Dlatego żaden bank na świecie nie zmierza do
    > wyeliminowania fraudu, tylko do zbilansowania kosztów zabezpieczeń i
    > kosztów fraudu.

    100% racji, więc czym się klient przejmuje.
    Skoro bankom opłaca się zwrac pieniądze zamiast inwestować w inne
    klawiaturki to ich sprawa. Od strony klient to wewnętrzna sprawa banku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1