-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: witek <w...@g...pl.invalid>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Przeczytane na Slashdocie
Date: Fri, 29 Feb 2008 17:31:09 -0600
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 111
Message-ID: <fqa4ju$lo9$7@inews.gazeta.pl>
References: <fq7hmk$ot3$1@inews.gazeta.pl> <fq7nfo$qmi$1@inews.gazeta.pl>
<fq93fe$v68$1@news.interia.pl> <fq96pe$pn0$3@inews.gazeta.pl>
<fq9oju$sln$1@news.interia.pl> <fq9p2p$lo9$3@inews.gazeta.pl>
<fq9qoq$vkg$1@news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: adsl-75-33-122-171.dsl.stlsmo.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1204327871 22281 75.33.122.171 (29 Feb 2008 23:31:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Feb 2008 23:31:11 +0000 (UTC)
X-User: witek7205
In-Reply-To: <fq9qoq$vkg$1@news.interia.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.12 (Windows/20080213)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:439765
[ ukryj nagłówki ]kashmiri wrote:
>
>
> Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
> wiadomości news:fq9p2p$lo9$3@inews.gazeta.pl...
>> kashmiri wrote:
>>>
>>> Właśnie o to chodzi, że tego typu fraud (1) jest łatwiejszy do
>>> przeprowadzenia niż banki mniemają, (2)
>>
>> to mnie nie obchodzi, to problem banku
>
> Tralala, ale zniknęły twoje pieniądze,
Banku.
Nie używam kart debetowych.
Po prostu biorę następną kartę albo używam dalej w zależności od
dostępnego limitu.
> a bank wcale nie musi uznać
> twojej reklamacji, jeżeli nie ma przesłanek wskazujących na oszustwo.
Zapis regulaminu jest prosty. Jeśli zgłaszam fraud w ciągu 2 dni, bank
oddaje wszystkie pieniądze, jeśli po tym okresie a bank udowodni mi, że
gdybym zgłosił wczesniej to poniósłby mniesze straty wówczas pokrywam
kwotę 50 dolarów z własnej kieszeni resztę oni.
Nie ma mowy o nieuznawaniu reklamacji.
Żeby to zrobić prokurator musiałby mi udowodnić oszustwo.
> Twoja deklaracja może coś zmieni za pierwszym razem, ale założę się, że
> po 5 takiej reklamacji w miesiącu bank ci po prostu podziękuje za
> współpracę.
I wzajemnie. Banków jest sporo w okolicy.
Jak narazie po 4 razach jakoś bank nie ma ochoty mi zamknąć karty.
>
>
>>> jest nie do udowodnienia przez klienta:
>>
>> to nie klient ma cokolwiek udowadniac, tylko bank klientowi
>> jeśli nie potrafi to problem banku.
>
> Nie.
tak.
problem klienta polega na tym, że wybrał zły bank jeśli tak nie jest.
>
>>> transakcja zostaje dokonana z użyciem kodu PIN, czyli dla banku to
>>> właściciel karty dokonał tej transakcji.
>>
>> to należy zmienić bank, ja takiego zapisu w regulaminie nie mam.
>
> Czy Twój bank wydaje karty z mikroprocesorem? Bo to o nich mowa.
pin i nieuznawanie reklamacji dotyczy również kart nieprocesorowych
zapis w regulaminie tyczy się wszystkich kart, nie tylko z
mikroprocesorem wiec to nie ma nic do rzeczy.
Bank wydaje, ale nie mam i nie bede mial, bo z defimicji nie korzystam z
kart z pinem.
>
>
>
>>> Chyba niedokładnie czytałeś. Problem jest w obowiązujących standardach.
>>> WSZYSTKIE czytniki są podatne na przechwycenie PIN-u - przede
>>> wszystkim dlatego, że standard EMV nie zakłada szyfrowania danych
>>> przesyłanych między kartą a czytnikiem.
>>> Tu nie chodzi o jakąś firmę czy usługodawcę.
>>
>>
>> poprzez usługi firmy miałem na myśli dostarczyciela urządzeń.
>> Skoro bankom to nie przeszkadza i chcą ponosic koszty tego typu
>> fraudów to ich sprawa. Co mnie obchodzi co robią banki ze swoim
>> bezpieczenstwem.
>
> 100% racja. Ale:
> (1) Autorzy raportu zbadali dwa urządzenia, ale wskazują, że WSZYSTKIE
> produkty na rynku mają tę samą wadę - wadę obowiązujących standardów.
a skąd wiadomo, że wszystkie produkty spełniają tylko minimum nałozone
przez standard. A może akurat robią coś więcej, co w standardzie nioe
jest opisane.
Błędne założenie to i błędne wnioski.
> (2) Instytucja taka jak bank nie zajmuje się badaniem urządzeń: zleca
> się to zewnętrznym firmom. No i w tym problem: urządzenia sprzedawane
> bankom posiadają certyfikaty bezpieczeństwa wydane przez oficjalnie
> autoryzowane firmy. Raport ujawnia, jak mało warta jest ta certyfikacja
> w świetle możliwości technicznych oraz wad obowiązującego standardu
> wymiany danych EMV.
więc banki moją do przedyskutowania czy nie powinny czegoś zmienić.
> (3) Koszty wymiany sprzętu byłyby dla banków wyższe niż te związane ze
> stratami wskutek fraudu. Dlatego żaden bank na świecie nie zmierza do
> wyeliminowania fraudu, tylko do zbilansowania kosztów zabezpieczeń i
> kosztów fraudu.
100% racji, więc czym się klient przejmuje.
Skoro bankom opłaca się zwrac pieniądze zamiast inwestować w inne
klawiaturki to ich sprawa. Od strony klient to wewnętrzna sprawa banku.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.02.08 23:40 witek
- 29.02.08 23:42 witek
- 01.03.08 10:04 kashmiri
- 01.03.08 10:06 kashmiri
- 01.03.08 10:08 kashmiri
- 01.03.08 10:11 kashmiri
- 01.03.08 10:12 kashmiri
- 01.03.08 14:01 mirekm
- 01.03.08 14:01 Krzysztof Halasa
- 01.03.08 14:04 Krzysztof Halasa
- 01.03.08 14:50 witek
- 01.03.08 14:56 witek
- 01.03.08 14:58 witek
- 01.03.08 19:04 kashmiri
- 01.03.08 22:22 witek
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...