  • Data: 2008-11-09 18:51:16
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gf77ag$8lh$1@news.dialog.net.pl...

    > Mistrzu - handel i wymiana pieniadza to nie tylko hipermarket.

    > Ufff... a ja pozycze 100zl koledze to ile on mi odda euro przy
    > przeliczniku do 4 miejsca po przecinku?

    No tyle ile wyjdzie, twoja sprawa, czy będziesz go "ścigał" o np. 27EUR,
    czy też o 27,0273, co w zaokrągleniu da
    27,03EUR.

    > W warsztacie placilem za wymiane oleju 30zl,

    No i? Nie twierdzę, że cena tej usługi nie wzrośnie, ale usługi cały
    czas drożeją i będą drożeć bez względu na to, czy wejdziemy do strefy euro,
    czy nie wejdziemy. Ludzie chcą coraz więcej zarabiać i niestety ktoś musi za
    to płacić.
    Jeśli natomiast usługodawca przegnie z ceną, to olej kupisz w supermarkecie
    i zmienisz go sobie sam. Zresztą jak często zmieniasz ten olej, co tydzień?

    > W autobusie 2zl za bilet,

    No a u mnie bilet kosztuje 2,10 zł i co w związku z tym?

    > za prad 150,

    Tak co do grosza? Zapewne nie, więc w czym problem? Zerkam w moje
    rozliczenie zużycia energii elektrycznej i za
    poprzedni rok rozliczeniowy mam ceny kWh (rozbiete na 2 części): 0,1548;
    0,1895 i 0,1636; 0,1668;. Tak więc i tak są one podawane z dokładnością do 4
    miejsc po przecinku. Widzisz jakiś problem, gdy zaczną być one podawane w
    euro?

    > a za czynsz 294.

    I znowu spójrz jak ten czynsz jest naliczany - opłaty za zużycie wody,
    odpisy na fundusz remontowy wcale nie są w pełnych złotych. Więc w czym
    widzisz problem?

    > Jeszcze raz tlumacze - nie wiem ile masz lat, moze nie pamietasz - dla
    > wielu osob odciecie 4 zer przy donominacji to byl klopot. W tej chwili to
    > bedzie chaos. Juz widze jak mi fryzjer bedzie podawal podwojne ceny,
    > taksowkarz czy policjant zadajacy lapowki. Jasneee... bedziemy wszyscy z
    > kalkulatorami latac przy tylku, no chyba, ze wlasnie bedzie 1:4. Swoja
    > droga nadal nie wiem, ktory kraj ze strefy euro wprowadzil przelicznik do
    > czwartego miejsca po przecinku, skoro to takie bezproblemowe.

    Dostatecznie dużo (rocznik 1974). Myślę, że łatwiej podzielić cenę przez
    4, niż przez 10.000. Nikt Ci nie każe przeliczać cen z dokładnością do 4
    miejsc po przecinku. W życiu codziennym wystarczy przybliżenie do 4. Poza
    tym fryzjer Ci poda cenę w euro, a jak się spytasz o cenę w zł, to jego
    problemem będzie spełnienie ustawowego obowiązku i podanie tej ceny w zł, a
    nie twoim. Za to jak pojedziesz do Niemiec, czy na Słowcję, to nic nie
    będziesz musiał przeliczać. Poza tym wprowadzenie euro zapewne przyśpieszy
    dochodzenie naszych zarobków do zarobków w krajach starej unii, właśnie
    przez zlikwidowanie barier psychologicznych i spowodowanie, że wyjdzie
    wprost jak na tacy gdzie ile zarabiają.