  • Date: Wed, 07 Oct 2009 21:01:53 +0200
    From: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew CHF z CITI do GE

    marionek77 pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś trenował przelewy walutowe w CHF z CITI do GE? Mam KH w GE,
    > konto walutowe w CITI. Zgodnie z aktualną wiedzą:
    > - przelew walutowy w CHF z CITI do innego banku krajowego 0 zl
    > - przyjęcie przelewu w walucie w GE - 0 zl
    >
    > Czy po drodze wystąpią jacyś pośrednicy, którzy pobiorą opłatę? Może już
    > ktoś wykonywał takie przelewy.
    >
    > Podpisałem aneks w GE umożliwiający spłatę w walucie, ale o tyle dobrze,
    > że mam możliwość elastycznego wyboru, albo CHF wpłacane samodzielnie,
    > albo w przypadku braku CHF na koncie do daty wymagania, GE wykona
> [...]

    Za forum kupfranki.pl - link:
    http://kupfranki.pl/networks/forum/thread.14720:4

    Odpowiedź z Citi:
    "Uprzejmie informuję, iż instrukcje płatnicze do niżej wymienionych
    banków wysyłane są bezpośrednio do banku odbiorcy. Jeżeli bank odbiorcy
    nie pobiera opłaty za przyjęcie przelewu sugeruję, aby składał Pan
    dyspozycje z opcją kosztową Beneficjent.

    Poniżej załączam listę banków:
    POLBANK, DZ BANK, BPH, PKO S.A., BRE BANK, GETIN BANK, ING BANK POLSKA,
    ABN AMRO BANK, KREDYT BANK, RAIFFEISEN BANK, SOCIETE GENERALE, BZ WBK,
    GE MONEY BANK, NORDEA BANK, LUKAS BANK, MILLENNIUM."

    W świetle tej listy nie powinno być opłat za bank pośredniczący przy
    przelewie do GE.
    Osobiście przetestowałem przelew do Getinu i jest w porządku.

    Ja miałem podobny kłopot: zakup chf w DB a później dalej przlew niestety
    z pośrednikiem. Udało się to tak ograć, że przelewam z DB (jeśli akurat
    tam kupuje CHF) do Citi (to idzie bez opłat - DB do DB Frankfurt a dalej
    przekazuje do Citi Londyn i do kraju) i dopiero z Citi do Getinu :)