eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)Re: Przelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
    .pl!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!bandi.nntp.kabelfoon.nl!feeder
    3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!193.201.147.78.MISMATCH!feeder.news-servi
    ce.com!postnews.google.com!u8g2000yqn.googlegroups.com!not-for-mail
    From: s...@g...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)
    Date: Fri, 10 Apr 2009 14:52:50 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 105
    Message-ID: <6...@u...googlegroups.com>
    References: <f...@o...googlegroups.com>
    <grne8a$dtb$1@news.vectranet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.77.58.252
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1239400370 1091 127.0.0.1 (10 Apr 2009 21:52:50 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Apr 2009 21:52:50 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: u8g2000yqn.googlegroups.com; posting-host=89.77.58.252;
    posting-account=ULVOAQoAAADWZ-9jz_XE5ULjxwNEpkJA
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.8)
    Gecko/2009032609 Firefox/3.0.8,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:483413
    [ ukryj nagłówki ]

    On 10 Kwi, 15:11, Peet <w...@y...com> wrote:

    > Allegro ma program ochrony kupujących i to ono zwróci Ci
    pieniądze.http://www.allegro.pl/help_item.php?item=1
    26


    Co otrzymalem od Allegro po opisaniu historii:




    Dziękuję za wiadomość.

    Bardzo mi przykro, że spotkała Pana taka sytuacja. Najprawdopodobniej
    doszło do oszustwa, którego sprawcą była osoba podszywająca się pod
    Sprzedającego.

    Niestety, na chwilę obecną jedyną drogą odzyskania pieniędzy jest
    zgłoszenie sprawy do jednostki policji właściwej dla miejsca
    zamieszkania osoby poszkodowanej. Mamy tutaj bowiem do czynienia z
    przestępstwem. W myśl art. 286 par. 1 Kodeksu Karnego zaistniała
    sytuacja jest oszustwem i podlega ściganiu. Osądzeniem winnego zajmuje
    się sąd. Zgodnie z treścią wspomnianego artykułu Kodeksu Karnego, czyn
    ten jest zagrożony karą od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności. Z
    doświadczenia wynika, że sprawcy oszustw są sądzeni surowiej niż
    złodzieje.

    Zgłaszając sprawę organom ścigania proszę przede wszystkim szczegółowo
    i precyzyjnie opisać oraz udokumentować całą sytuację. Podczas
    przesłuchania proszę przekazać policji komplet posiadanych dokumentów,
    takich jak: potwierdzenie dokonania zapłaty za towar, wydruk treści
    korespondencji prowadzonej z oszustem oraz wydruk treści strony z
    licytacją. Proszę także przygotować się na ewentualne ogólne pytania z
    zakresu funkcjonowania Allegro. Oczywiście nie każdy policjant musi
    być w pełni zaznajomiony ze specyfiką Internetu, jednak z naszego
    doświadczenia jasno wynika, że wielu z nich to doskonali fachowcy,
    którzy skutecznie wykorzystują przekazane przez nas informacje.

    Proszę również o poinformowanie organów ścigania, że na ich pisemny
    wniosek, nasza firma udostępni im wszelkie posiadane przez nas dane na
    temat sprawy.

    Adres korespondencyjny naszej firmy to:

    Serwis Allegro.pl
    QXL Poland Sp. z o.o.
    ul. Marcelińska 90
    60-324 Poznań
    nr fax: (61) 645 16 54

    Po zgłoszeniu sprawy będę wdzięczna za przesłanie nam danych
    jednostki, która będzie ją prowadziła. Informację tą będziemy mogli
    przekazać innym funkcjonariuszom policji. Dzięki wydajniejszej
    współpracy i koordynacji działań dotarcie do oszusta może okazać się
    znacznie szybsze.

    Mam nadzieję, że sprawa zostanie wkrótce pomyślnie zakończona.

    Polecam lekturę Centrum Bezpieczeństwa:

    http://www.allegro.pl/bezpieczenstwo





    Dziękuję za informację.

    Bardzo mi przykro, ze spotkała Pana taka nieprzyjemna sytuacja.
    Jednocześnie informuję, że rekompensata nie obejmuje transakcji, w
    których wpłata została dokonana na konto osoby podszywającej się pod
    Sprzedającego.

    W tej sytuacji podstawową drogą odzyskania pieniędzy jest zgłoszenie
    sprawy Policji.

    Zapraszam także na stronę:

    http://www.allegro.pl/help.php?tid=45&tids=43_45&zoo
    m=N

    Znajdzie Pan na niej szczegółowe informacje, warunki oraz konieczne
    terminy Programu Ochrony Kupujących.

    Jednocześnie pragnę zapewnić, ze dołożymy wszelkich starań, aby
    przekazać organom ścigania materiały umożliwiające ujęcie sprawcy.

    Zapraszam również do zapoznania się z zawartością Centrum
    Bezpieczeństwa, które znajduje się pod poniższym adresem:

    http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/sc/


    --

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1