  • Data: 2009-04-11 07:49:09
    Temat: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    aneczka wrote:
    >a w ogóle to masz szczęście, że to mBanku dotyczy, bo to on właśnie
    > był stroną w tym postępowaniu sądowym, więc wyrok dobrze zna ;)
    > W reklamacji powołaj się na orzeczenie Sądu Najwyższego sygn. I CSK
    > 205/08. Jest tez analogiczny wyrok wyrok z 19.03.2004, sygn. IV CK
    > 158/03

    a ja sie przychylam do 1 komentarza pod artykulem z gazety prawnej.

    Za co ma bank oddawac (walic system prawny na te chwile, nie jest dobry na te
    czasy) jesli gosc dal sie zrobic jak dziecko w znany od lat chwyt oszustow,
    jeszcze nie wzbudzilo inne konto niz z oryginalnego maila od alllegro jego
    czujnosci).

    Jak napisze Marysia zamiast Maria na przelewie to mi na drugi dzien wywali ze
    przelew nie doszedl? Albo napisze Mariacka 17 m4 zamiast 17/4? Jesli automaty
    nie beda tego ksiegowac to beda przelewy isc jak SIBIRem chyba?

    Sa algorytmy porownujace "podobienstwo" wyrazow np Maria jest w 80% podobne do
    Maryja (zmyslam %) i mozna tak to automatycznie uwzglednic ale... jaki procent
    uznac za "to moze byc dobry adres a to raczej juz nie".

    Ja wysylalem do kolegi i wpisalem nazwisko Bin laden i tez doszlo (smutni
    Panowie nie wpadli do mnie ) :-)

    Adres IP ma w mailu z oszukanym kontem - prosze sobie jakis visual traceroute
    zrobic, moze to jakas CAFEjka internetowa, juz by trzeba zglosic sie do
    wlasciciela, moze ma monitoring. Zanim policja cos zrobi to koles pewnie
    nadpisze 10x tasmy z nagraniami.

    Albo wrzuc IP na grupe pl.comp.sieci i popros o pomoc. Sam zbierz tyle dowodow
    ile sie da, nie czekaj na sluzby.