    From: "P" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przez internet mozna krasc do woli
    Date: 3 Feb 2006 13:44:05 +0100

    > Chodzi o samą reklamację. Z założenia reklamacje operacji wykonanych
    > z pinem są odrzucane.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Miroo

    Ja pisałem o czymś innym.
    Próbowałem skorzystać z prawa:

    Art. 28. p.6:
    Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu
    na dokumencie obciążeniowym.

    Złodziej podpisał się nieudolnie, podpis był rażącą odmienny, od tego, który
    widniał na pasku karty. Kasjer - zapewne umówiony - przyjął podpis i Multibank
    nie miał z tym żadnego problemu a nawet nie chciał wszcząć procedury obciążenia
    punktu handlowego za niestaranną weryfikację klienta!

    Multibank pokazał mi wyraźnie, że jest to bank złodziejski, mają gdzieś nawet
    ustawę, bo jest ona na tyle ogólnikowa, że zawsze znajda kruczek, jak ją
    obejść. U mnie znaleźli: brak karty, którą mi skradziono, uniemożliwia
    porównanie podpisu złodzieja z podpisem na karcie.