-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.g
iganews.com!postnews.google.com!l3g2000vba.googlegroups.com!not-for-mail
From: J...@s...com
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Przygotujcie się na hiperinflację
Date: Fri, 3 Apr 2009 08:10:26 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 110
Message-ID: <d...@l...googlegroups.com>
References: <gqe9r9$cau$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<20090326063926.4467fdf0@cartel> <gqfa1h$b8h$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<f...@v...googlegroups.com>
<gr138q$c4e$1@inews.gazeta.pl>
<8...@o...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 173.70.223.12
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1238771426 2578 127.0.0.1 (3 Apr 2009 15:10:26 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Apr 2009 15:10:26 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: l3g2000vba.googlegroups.com; posting-host=173.70.223.12;
posting-account=B37H0woAAABKS8evnZ2TmqWTsKTZXbU-
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; (R1
1.5); .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; InfoPath.2; .NET CLR
3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:482165
[ ukryj nagłówki ]On Apr 3, 9:41 am, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:
> On 1 Kwi, 21:09, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
>
> > Płaciłem 2 teraz płacę 6.5.
> > I nie za galon, a za pół.
>
> Koziego?
> Sojowego?
> Od Super Szczesliwych Kalifornijskich Krow ("Happy cows come from
> California!") wlasnorecznie dojonych przez Malzonke Gubernatora
> Schwarzeneggera o poranku?
>
> Zdradz moze producenta, bo chcialbym sprobowac tego rarytasu.
>
> Mleka za $2 z Sam's Club nie odwazylbym sie napic, ale mimo
> najszczerszych checi nie udalo mi sie dotad zaplacic wiecej niz $6 za
> galon mleka. Wliczajac w to $1 kaucje za szklana butelke.
Mleko, jak większość podstawowych produktów żywnościowych to jest
"commodity" czyli od dawna jest to dokładnie klasyfikowane i
standardowe ceny są ustalane na giełdach w odróżnieniu od np. wina
gdzie głównym celem każdego producenta jest właśnie to aby wino nie
było "commodity" ale właśnie miało własny charakter, smak i
odpowiednio różną cenę. W mleku nic podobnego nie tylko nie jest
potrzebne a wręcz odwrotnie i jeżeli jesteś farmerem to Twoim głównym
celem jest utrzymanie standardu mleka czyli jego charakter i smak
jeżeli mówimy o mleku tej samej GRADE i KLASY jest identyczne od
Alaski po Wisconsin i Hawaje a jeżeli nie jest identyczne to albo
popieprzyło ci się coś z GRADE, z KLASĄ lub czymś innym. Tak to działa
w USA i we wszystkich rozwiniętych krajach gdzie istnieją standardy,
klasyfikacje i otwarte giełdowe rynki ustalające ceny codziennie.
Jako konsument Twoim zadaniem w kupnie mleka, zupełnie podobnie jak
przy kupnie każdej innej "commodity," jest zdecydowanie się na
odpowiedni rodzaj mleka (GRADE i KLASA) i następnie w porównywaniu
tych samych mlek w supermarkecie jedynym czynnikiem odróżniającym
jedno od kilku innych powinna być wyłącznie cena. Jeżeli potrzebujesz
jakies unikalne mleko innej GRADE i KLASY niż te najpopularniejsze to
też porównujesz tą samą GRADE i tą samą KLASĘ i nic innego. Przejdź
się po supermarkecie to w sekcji z mlekiem (krowim) zauważysz sporo
różnych rodzajów i marek mleka ale w większości są to tylko różnice
marketingowe i w bardziej odizolowanych rynkach dany supermarket może
mieć kilkanascie rodzajów (marek) mleka w różnorakich rozmiarach i
opakowaniach produkowanych głównie przez zaledwie kilku producentów.
Skoro mleko tej samej GRADE i tej samej KLASY samo w sobie musi być
identyczne jedyna różnica może być tylko wyłącznie w opakowaniu i w
marketingu.
Zresztą od dawny mamy w USA sporą konsolidację tego rynku więc każda
nawet mała i średnia mleczarnia sprzedaje to samo mleko pod wieloma
markami. Z reguły co najmniej pod swoją oryginalną marką i to samo
mleko pod marką sklepową dla każdej średniej i większej sieci. Poza
tym każda średnia i większa mleczarnia posiada od kilku do kilkunastu
różnego rodzaju "upscale" marek więc w ostatecznym rozrachunku w
praktyce spotkasz to samo identyczne mleko w różnych sklepach lub
nawet w tym samym w różnych opakowaniach i sprzedawane w różnych
cenach.
Poza tym na rynku masz sporo agregatorów czyli potężne firmy które
sprzedają (sprzedaż, marketing etc.) np. mleko pod własną marką ale
produkowane jest ono poprzez kilka czy kilkunaście niezależnych firm
czy mleczarni często w róznych odległych stanach i tak naprawdę jeżeli
firma ma kilkanaście zakładów produkcyjnych i sprzedaje mleko w Nowym
Jorku i w Kaliforni to najprawdopodobniej to mleko sprzedawane w Nowym
Jorku jest produkowane i rozlewane gdzieś bliżej Nowego Jorku a to w
Kaliforni gdzieś bliżej Kaliforni i jedno z drugim naprawdę nie ma nic
wspólnego (zaczynając od różnych krów i kończąc na różnych
rozlewniach) z wyjątkiem opakowania i marki (chociaż nadal powinno ono
być identyczne w Kaliforni i w Nowym Yorku). Jeżeli Cię to tak bardzo
interesuje to następnym razem przyjżyj się dokładnie stemplom na
każdym kartonie czy butelce mleka i między innymi znajdziesz tam
zakodowane informacje o specyficznym zakładzie danej mleczarni gdzie
to mleko zostało wyprodukowane. Często w tym samym sklepie znajdziesz
kilka marek mlek w różnych cenach ale jeżeli przyjżysz się to
produkowanych na tej samej linii produkcyjnej tego samego dnia.
I jak widziśz to że ostateczne ceny mleka są różne to jest wynikiem
wyłącznie marketingu. Tam w zakładzie produkcyjnym tak naprawdę nikt
nie siedzi i zmienia cokolwiek w samym mleku. -:)) Jedyna różnica to
codziennie w zależności od zamówień zmienia się proporcja opakowań i
nawet to jest w większości firm wysoko zautomatyzowane więc tak
naprawdę to z jednej strony wlewa się hurtowe mleko a z drugiej strony
wychodzi kilkanaście czy kilkadziesiąt marek tego samego mleka
indywidualnie zapakowanych dla każdego sklepu i marki. To jest
essencja wolnego rynku - każdy może, nawet Ty, wykreować swój własny
"brand" czegokolwiek (nawet mleka) i liczy się tylko marketing czyli
dotarcie od odpowiedniej liczby nabywców i jeżeli ich masz odpowiednią
ilość to bez problemu znajdziesz dziesiątki firm i mleczarni które
wyprodukują Ci to mleko i zapakują. -:)))
mwk
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.09 15:27 bradley.st
- 03.04.09 15:28 witek
- 03.04.09 15:32 bradley.st
- 03.04.09 15:59 animka
- 03.04.09 15:51 animka
- 03.04.09 16:20 J...@s...com
- 03.04.09 16:40 J...@s...com
- 03.04.09 17:21 J...@s...com
- 03.04.09 17:32 J...@s...com
- 03.04.09 17:55 witek
- 03.04.09 17:57 witek
- 03.04.09 18:05 J...@s...com
- 03.04.09 19:09 animka
- 03.04.09 19:09 animka
- 03.04.09 19:40 MarekM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
Najnowsze wątki
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?