  • Data: 2010-10-01 22:45:33
    Temat: Re: Przyznajcie się, który to?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Paź, 23:59, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w
    wiadomościnews:4ca63f49$0$22796$65785112@news.neostr
    ada.pl...

    artwiony-zlymi-kre...

    > Mnie to nie dziwi. Na poczatku kryzysu pisalem na tej grupie, ze domy i
    > mieszkania banki beda sprzedawaly znacznie ponizej ceny sprzed kryzysu o
    > wiele wowczas zawyzonej. Ludzie pukali sobie w czolo jak pytalem skad taki
    > popyt w budownictwie skoro nic sie nie zmienilo i ze za rok dwa bedzie
    > taniej. Ludzie nie zaczeli nagle zarabiac dwa, trzy razy wiecej, wiec i cena
    > dlugo taka nie bedzie. Pukali sie w czolo i kupowali pustaki po 13 zyla/szt.
    > i wiecej.
    Widzisz, zalozenie bylo takie ze teraz jestesmy w unii i bedziemy
    doszusowywac do jej poziomu. Plota byla tez taka ze przyjda tu grubi,
    smierdzacy kapitalisci z zachodu i beda nam wykupywac te nasze domki i
    mieszkania zeby je sobie w sloiki zaprawiac. No i ludzie sie dali
    wmanewrowac i kupili drogie nieruchomosci.
    Akcja jak z tym cukrem w 2004-ym (jak nie pamietasz to moge
    przypomniec).

    I wiesz, jakby nie glupia gospodarka i "kryzys" to by calosc sie dosyc
    wiarygodnie skonczyla bo ceny by doszly do maksa. Ale gospodarka by
    ruszyla i ludzie by te drogie domki spokojnie splacali.

    A tu zonk. Bezrobocie, podwyzki cen, obnizki plac i rzeczywistosc
    rzekla "sprawdzam" i banka peka.

    Ale chyba sie jakis kolejny walek kreci bo ostatnio widuje reklamy
    kredytow w tv. Jak ich od jakichs dwu lat nie bylo to zas sie robia
    napastliwe.

    Pytanie:
    Banki nakrecaja teraz ceny nieruchomosci aby nabici klienci nie
    oglaszali bankructw tylko zeby kredyt przekazac w rece nastepnych
    splacaczy?

    > To teraz maja te swoje kredyty, a niektorzy na grupie lansuja
    > poglad, ze posiadanie wlasnego kapitalu jest drozsze od kredytu
    > hipotecznego. Oszolomy sieja ploty, ludzie durnoty przyjmuja bezkrytycznie i
    > maja ten swoj arcy tani kapital ktorego jeszcze nie zarobili budujac
    > wypasione domy z podobno niezbednymi instalacjami jak na ten wiek.
    > No nic, za kredytobiorcow trzymam kciuki zyczac im dochodow pokrywajacych
    > raty kapitalowo odsetkowe z duza nadwyzka przez te dlugie niepewne lata.

    A co do budowania ponad stan to coz. Jak budujesz za swoje to twoje
    prawo, jak na kreche to trzeba miec dobre prognozy na przyszlosc bo
    jak sie omylisz to bedzie bolec.