  • Data: 2003-11-19 22:19:25
    Temat: Re: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

    > Jesli chodzi o karty-portmonetki, to byc moze sie da, bo autoryzacja
    > odbywa sie calkowicie wg danych z karty. Jesli chodzi o karty bardziej
    > zaawansowane (autoryzacja wymaga kontaktu z serwerem), to nie wierze
    > by byl na niej PIN w jakiejkolwiek postaci.

    Stopien zaawansowania karty nie ma zupelnie nic wspolnego z tym, czy
    traksakcja wymaga autoryzacji banku czy tez nie.

    Praktycznie wszystkie karty procesorowe (wlasciwie mikrokomputerowe)
    maja PIN zapisany w srodku.

    > Zreszta nic prostszego jak przechowywanie w karcie zakodowanego PINu
    > (analogicznie do hasel w unixie). Chocbys sie wsciekl i zakodowane
    > chaslo wygrzebal, to nic Ci po nim jesli nie znasz klucza.

    Niestety tego zdania nie podziela nikt, kto choc raz zetknal sie
    z kryptografia. Szczerze mowiac nie chce mi sie juz nawet kolejny
    raz tego tlumaczyc, jest to wielokrotnie w archiwum.

    BTW: standardowe systemy hasel w systemie UNIX nie uzywaja zadnego
    specjalnego klucza - raczej samo haslo jest kluczem.
    Najprosciej powiedziec, ze na dysku (czy gdzie to tam jest)
    przechowywany jest (wzglednie) bezpieczny skrot kryptograficzny
    hasla (hash) - rzecz, ktora nie istnieje dla karcianych PINow.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH