  • Data: 2012-02-17 15:24:21
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jhlpns$ht5$...@s...cyf-kr.edu.pl...

    > Twoje rozumowanie jest prawidłowe, tylko przesłanka początkowa -
    > wątpliwa.
    > Doprowadzenie do całkowitego rozpadu działającej firmy powoduje
    > ogromne koszty. Wykupienie firmy bankrutującej (ale jeszcze nie
    [...]

    W Grecji nie mamy do czynienia z dużą ilością firm sensu stricto
    przemysłowych/produkcyjnych. Tam nie za bardzo jest majątek do przejmowania.
    Z bogactwami naturalnymi też nędza. Większość firm, która tam działa to
    firmy bezpośrednio lub pośrednio czerpiące dochody z turystyki (jedzenie,
    transport itp.), działające wyłącznie na lokalnym rynku. Ogólnie firmy
    usługowe. nie za bardzo da się przejąć greckich hydraulików czy kucharzy w
    większej ilości. Do tego sporo firm finansowych (coś w stylu naszego Open
    Finance czy małych banków). Co się będzie działo z małymi bankami w stanie
    dramatycznie szybkiego ubożenia społeczeństwa wiadomo. Firmy ubezpieczeniowe
    będą się musiały prawdopodobnie zmierzyć z falą wyłudzeń, jako nowym źródłem
    potencjalnego dochodu Greków. Ogólnie sektor finansowy łatwo miał nie
    będzie. Skąd zatem miałaby się wziąć motywacja, do ich przejmowania? Uważam,
    że w Grecji wystąpi gigantyczna nadpodaż zbankrutowanych małych podmiotów
    gospodarczych, które kolejno będą ciągnąć jeden drugiego w okolice dna, a za
    sobą małe lokalne banki. Nikomu nie będzie się chciało ich ratować, zanim to
    się wszystko nie zawali, bo jak tu wylosować tych z szansami spośród
    większości bez szans.

    > Tu się nie zgadzam. Jeśli tak się stanie, to dojdzie do takiej
    > rozp.erduchy, że UE się wycofa. Więc nie sądzę, żeby jakieś
    > ugrupowanie polityczne na przywództwo w czymś podobnym się
    > zdecydowało, a bez tego - skala nie ta. Jeśli rzeczywiście UE da
    > całą najbliższą transzę w jednym kawałku (plotki takie są), to
    > rząd będzie miał surogat sukcesu przed wyborami i ekstremizmy nie
    > wypłyną na większą skalę.

    Jak się zacznie bida, to się zawsze znajdą ekstremiści, którzy to pociągną
    dalej, choćby dla jaj. Mogłoby się to np. odbyć na budowaniu niechęci do UE
    i MFW, ale niekoniecznie musi być niezbędny jakiś konkretny pretekst. Greccy
    obywatele nawet nie muszą tego bardziej analizować, wystarczy im
    prawdopodobnie poczucie krzywdy i braku perspektyw na szybką poprawę. Ktoś
    przecież musi być temu winny. A adresatem protestów będzie zapewne bieżący
    rząd grecki. Uważam, że Grecy się wkrótce naprawdę wkurzą na kończący się
    socjal. A że od tego wkurzenia kasy im nie przybędzie, myślę że lekko
    zredukują swoją populację.