eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Date: Tue, 14 Feb 2012 17:48:49 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej
    instytucji iść ze skargą?
    In-Reply-To: <jhd90b$g5r$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1202141746310.2116@quad>
    References: <jgu8h4$9vf$1@usenet.news.interia.pl> <jguv5u$87h$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...org> <jgv03j$a4e$1@inews.gazeta.pl>
    <4f336e57$1@news.home.net.pl> <jh13h6$q1c$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202101808100.744@quad>
    <s...@p...org>
    <Pine.WNT.4.64.1202102202350.744@quad>
    <s...@p...org>
    <Pine.WNT.4.64.1202102243170.640@quad> <jh44sa$17g$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202131610340.3120@quad>
    <m...@i...localdomain> <jhd90b$g5r$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 32
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1329238477 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1216 83.15.167.123:61223
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:567102 pl.soc.prawo:698428
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 14 Feb 2012, witrak() wrote:

    > Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote on 2012-02-13_22:48
    [...]
    >> Bajki. Akurat te zasady są jednolite, bez chargebacków nie dałoby się
    >> w ogóle rozpatrywać większości reklamacji fraudów. Żaden bank by nie
    >> wydał karty w takich warunkach.
    >> To że banki inaczej rozpatrywały reklamacje to sprawa niezwiązana.
    >
    > Właśnie potwierdziłeś to co napisał GS :-)
    > Nieporozumienie polega IMO na tym, że piszesz o mechanizmie cb,
    > który oczywiście zawsze istniał. GS najwyraźniej pisze o trybie
    > załatwiania reklamacji, polegającej na nieograniczonym prawie
    > klienta do wymuszenia operacji CB na swoje życzenie (i ryzyko).
    > Mechanizm istniał zawsze i wszędzie od początku świata, ale do nas
    > nie zawitał od razu.

    Tak właśnie, nie wiem dlaczego tak jednoznacznie kojarzy mi
    się z nazwą "chargeback", może coś pokręciłem, ale zdecydowanie
    do momentu wydania ustawy z 2002 takiej metody ochrony
    klienta nie było.

    > Dobrze pamiętam sytuację z początku lat
    > dziewięćdziesiątych, gdy klient w przypadku oczywistej,
    > udowodnionej kradzieży przez około pół roku nie był w stanie
    > zmusić banku do zwrotu kilku tysięcy złotych

    ...o toto.

    Thx!

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1