eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwRealizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w SmoleńskuRe: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    From: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    Date: Wed, 2 Jun 2010 08:53:38 +0000 (UTC)

    > Zacytuj, gdzie napisałem, że demokracja zabezpieczyła by nas przed
    > rozbiorami. Królowie w w ówczesnej Polsce byli obierani.

    Nie chciałeś odejść od postawionej wcześniej tezy, że to monarchia
    doprowadziła do rozbiorów, więc tak rozszyfrowałem sens Twojego
    rozumowania. Widzę teraz, że błędnie, bo tu poniżej już jasno się
    określiłeś. Przepraszam.

    > To chyba Twoje słowa, że państwa ościenne gdzieś się zmówiły przeciwko
    > Polsce i to było motorem rozbiorów. Motorem rozbiorów była głupota Polaków.

    Nieprawda. Motorem rozbiorów były oba w/w czynniki. Jeśli już tak
    bardzo zachęcasz mnie do szukania winnych, to IMHO wina leży po obu
    stronach, bo 1. napadanie na inne państwo jest niemoralne; 2. głupota
    władców skutkuje cierpieniem narodu.
    Pozwolę sobie w tym miejscu na małą uwagę. Otóż tak naprawdę liberałowie
    nigdy nie szukają winy w pojęciach abstrakcyjnych typu głupota, przemoc ...
    Przykładem śmieszności takich ocen może być &#8222;marsz przeciw przemocy&#8221;.
    Uczestnicy takiej szopki wyobrażają sobie, że pod ich psycho-naciskiem
    przemoc się przestraszy i ucieknie w niebyt. To czysty idiotyzm.
    Dla liberała nie jest więc winna głupota, tylko konkretny osobnik, który
    ją wciela w życie.

    > Np demokracja antycznych Aten gdzie prawo głosu mieli tylko mężczyźni i do
    > tego obywatele. Czyli głosowali tylko patrycjusze. Sprawdź od kiedy mogą
    > głosować kobiety. Hitler doszedł do władzy na skutek wyborów lecz szybko
    > wyłączył demokracje i rządził jak dyktator. Podobnie jest z Łukaszenko.

    Ja o tym wszystkim wiem, ale wydawało mi się, że od czasu, gdy głosować
    mogli wszyscy obywatele ( łącznie z kobietami ) zaczęto używać terminu
    "nowoczesna demokracja". Zresztą to nieistotne. Sorry, niepotrzebnie
    się czepiam.
    Postaram się w ciągu kilku godzin przytoczyć specjalnie dla Ciebie zgrabny
    fragment z Łysiaka, aby wprowadzić Cię w stan zwątpienia, że może
    niepotrzebnie stajesz w obronie debilnego systemu.

    > Wzorcowy Twój ustrój to monarchia. Jak chcesz to urzeczywistnić. Jak
    chcesz
    > to urzeczywistnić? Jakie są możliwości byś żył w monarchii w Polsce?

    Spodziewałem się tego rozumowania. Jest ono powszechne w Polsce ... :-)
    Otóż wyobraź sobie, że ja niczego nie zamierzam urzeczywistniać.
    Nie czuję się kompetentny do tego, aby zmieniać świat. Wyraziłem tylko
    parę moich prywatnych ocen rzeczywistości politycznej i innej. Jest
    mi bardzo przykro, że zmuszony jestem do życia w państwie przenikniętym
    oczywistymi patologiami. Nie zamierzam też nikogo przekonywać do swoich
    poglądów, bo ludzie są w większości źli i głupi, więc to nie ma sensu.
    Próbuję sobie jakoś radzić w tej rzeczywistości i na pozycji obserwatora
    czekam, aż to wszystko się w końcu się zawali pod ciężarem głupoty.

    > Władca, który aprobuje komunizm nie jest mądry. Mamy inne definicje
    madrości
    > władcy i inne oczekiwania od mądrego władcy.

    No rzeczywiście, trochę przesadziłem. Uważasz więc, że mądry władca
    zastając zły system natychmiast zaczyna go reformować ... no to zgoda.
    W najnowszej historii demokracji chyba niewielu takich było ( Reagan,
    kto jeszcze ? ).

    pozdr.
    sys29