-
Data: 2006-03-18 20:15:34
Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Szymon pisze:
>> Chwila. Podpisałeś z Inteligo umowę i bank w tej sytuacji postępuje
>> *zgodnie* z zapisami w niej zawartymi.
>
> nie ma w mojej umowie nic na temat tego.
Ale czego nie ma konkretnie? ;-)
>> Jeśli dobrze pamiętam transakcja w Wizzair jest transakcją _zagraniczna_ -
>> pomimo obciążenia w PLN następuje przewalutowanie przez walutę rozliczeniową
>> karty którą w przypadku VE Inteligo jest USD. Podstawą takiego postępowania
>> jest zapis w umowie, iż wszelkie _transakcje zagraniczne_ przeliczane są z
>> waluty transakcji na walutę rozliczeniową karty (USD) po czym na PLN - w tym
>> przypadku: PLN->USD->PLN
>
> Zaraz zaraz. Aż sobie przeszedłem całą procedurę zakupu biletów raz jeszcze.
> NIGDZIE ani przez chwilę nie pojawia się tam informacja o transakcji
> zagranicznej. Jest cena wyliczona w złotówkach. Złotówki są walutą
> obowiązującą tylko w Polsce. Mogę domnemywać, że transakcja jest krajowa. KC
> każe mnie ostrzec, że moje domniemanie jest nieprawdziwe - o ile wiąże się
> to z ryzykiem płacenia przeze mnie dodatkowych kosztów.
Jeśli już to wg mnie stroną która informuje o rodzaju/miejscu transakcji
powinien być Wizzair - Twoje pretensje o nieprawidłowe procedury księgowania
w Inteligo nie mają solidnych podstaw. Z drugiej strony - jaka jest podstawa
prawna aby takiej informacji od Wizzair *wymagac*? Przecież Wizzair
teoretycznie nie ma wpływu na wewnętrzny sposób rozliczania płatności danego
banku.
>>> co powinienem teraz zrobić? Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę cenę
>>> w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
>>> sie "przedawniać" po 90 dniach
>> To inna sytuacja.
>
> Dlaczego? Nie chroni mnie polskie prawo konsumenckie w tej sytuacji?
> Regulacje dotyczące ceny itp.
Inna sytuacja - bo dotyczy przedawnienia reklamacji a nie rozliczenia o
którym tu piszemy.
>> Faktem jest, że cała sprawa z Wizzair jest nieco wkurzająca bo skoro Wizzair
>> obciąża w PLN to kwota obciążenia powinna być równa kwocie rozliczenia -
>> jednakże przez to, że jest to transakcja zagraniczna wygląda to tak a nie
>> inaczej...
>
> Ale czemu ma to mnie obchodzić!?! W którym momencie sprzedawca lub bank lub
> wydawca karty informuje mnie o tym? Na pewno nie ma ani słowa w umowie i
> regulaminie o przewalutowaniach PLN-USD-PLN. Ktoś mi zacytuje?
Eh. O konkretnych przewalutowaniach mowy nie ma - bo i po co. Ale jest o
przewalutowaniach globalnie:
/---
Regulamin - Rozdział 5 - karty
§ 53
1. Transakcje dokonywane przy użyciu Karty poza granicami kraju
rozliczane są w złotych.
2. Transakcje zagraniczne zrealizowane w dolarach amerykańskich (USD)
przeliczane są przez Bank na złote po kursie sprzedaży dewiz dla USD
obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia transakcji.
3. Transakcje zagraniczne zrealizowane w innej walucie niż dolary
amerykańskie (USD) przeliczane są na USD. Kwota w USD wynika z przeliczenia
stosowanego przez organizację rozliczeniową, której znak akceptacji jest
uwidoczniony na Karcie, a następnie przeliczane przez Bank na złote po
kursie sprzedaży dewiz dla USD obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
transakcji.
\---
link: http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_re
gulamin.htm
>> Jak już wspomniałem nie ma w tym przypadku niezgodności względem umowy więc
>> reklamacja *raczej* nic nie zdziała.
>
> Wg dyskutantów z poprzednich wątków - reklamacje działały. Mnie wkurza
> krótki czas możliwości ich wniesienia (w polskim prawie rozliczenia
> gospodarcze przedawniają się później) oraz niepotrzebne komplikowanie
> dochodzenia swoich praw przez zasłanianie się regulaminem strony trzeciej, z
> którą nie podpisywałem umowy ja tylko bank.
Moim zdaniem generalnie jest to delikatna sprawa bo:
- z jednej strony mamy formalną poprawność (cała procedura zgodna z umową)
Inteligo
- z drugiej prawdopodobny brak podstaw do _wymogu_ podawania konkretnych
informacji o miejscu transakcji przez Wizzair,
a kwota obciążenia ulega zmianie w stosunku do kwoty blokady.
Być może Inteligo uznaje reklamacje z powodu przewalutowania z PLN docelowo
na PLN które samo w sobie jest dziwne, ale formalnie zgodne z regulaminem.
--
Z poważaniem
Grzegorz Kamionka
Następne wpisy z tego wątku
- 18.03.06 20:36 Yapio
- 18.03.06 23:04 Szymon
- 19.03.06 11:14 Grzegorz Kamionka
- 19.03.06 12:42 Michal Jankowski
- 19.03.06 13:18 Grzegorz Kamionka
- 19.03.06 13:21 Szymon
- 19.03.06 13:41 Michal Jankowski
- 19.03.06 14:00 Grzegorz Kamionka
- 19.03.06 14:37 Szymon
- 19.03.06 15:12 Michal Jankowski
- 19.03.06 16:16 Grzegorz Kamionka
- 19.03.06 16:27 Szymon
- 19.03.06 17:10 Michal Jankowski
- 19.03.06 21:05 Grzegorz Kamionka
- 19.03.06 21:27 Piotr Gralak
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...