  • Data: 2002-10-28 08:16:41
    Temat: Re: Rzeczywista stopa roczna
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> szukaj wiadomości tego autora

    > To zupelnie inny kredyt, i wlasnie tu widac, ze stopa nominalna
    > do niczego nie sluzy (za wyjatkiem podstawienia do wzoru na RRSP).

    No żeby porównać dwa kredyty, to one czymś muszą sie różnić. :-)
    W tym przypadku różnica polega na innej częstotliwości spłat, ale kwota
    kredytu, prowizja i sposób liczenia odsetek jest taki sam.
    Do wzoru na RRSP nie podstawia się stopy nominalnej.
    Stopa nominalna służy do wyliczenia bieżących odsetek. Zna Pan inny sposób?
    W wypowiedzi z 22.10. napisał Pan, że jeśli jakiś kredyt ma RRSP=30%, to
    oznacza, że kredyt ten spłacony jednorazowo po roku da 30% odsetek. Jest to
    prawdziwe WYŁĄCZNIE w sytuacji, gdy nie ma żadnych prowizji. Na dodatek przy
    jednorazowej spłacie odsetki=stopie nominalnej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański