  • Data: 2011-02-14 23:53:27
    Temat: Re: SKOK to ludzka instytucja finansowa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Borys Pogoreło" 1...@4...net

    > Przyjmowanie też się dzieli na dwie możliwości - bierzesz wszystko jak
    > leci lub z dobrodziejstwem inwentarza (jeśli długów jest więcej niż
    > majątku, to "się zeruje").

    Czyli de facto odrzuca?

    > Niestety w naszym prawie spadkowym nie da się tak zrobić - wszystko
    > wchodzi w skład jednej masy spadkowej do podziału.

    No tak -- pamiętam. Winer ;) bierze ol
    i później dzieli pomiędzy pozostałych.

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,abba,the_winner_take
    s_it_all.html

    > Dopiero planowana(?) nowelizacja ma to zmienić
    > (ciekawe czy będzie można komuś zapisać dług?).

    Nie wprost? -- chyba tak.

    BTW -- mnie podoba się ta piosenka.

    [..] na skrawku elfiej ziemi spotkałem ludzi [..]

    Byli tylko ludźmi, ale chyba chcieli, abym usłyszał prawie te słowa...

    I was in your arms
    Thinking I belonged there
    I figured it made sense
    Building me a fence
    Building me a home
    Thinking I'd be strong there

    Dziś, gdy to i owo legło w gruzach, mogę z dawną lekkością
    śmiać się i spytać -- kto z nas zwlekał? Kto z nas był infantylny?
    (uważając, że pewna warszawianka zaśpiewa mi o tym, że ,,is in my arms'')

    Ci ludzie wiele lat później zainwestują wiele w ,,mój interes'' -- aby
    stracić całą swą inwestycję... :) Polskie dziewczęta są durno wychowane.
    Nie chcą współpracy, nie chcą pięknego życia... Wolą ,,prawdziwą miłość''.
    (sprowadzającą się nierzadko do szybkiego seksu w dworcowym kiblu?)

    Domy buduje się powoli. Głupi -- kto sądzi, że półroczna praca ,,w Anglii''
    przyniesie pieniądze czy inne dobra, za które można zbudować piękny dom
    z ogrodem... Ani domu z cegły (budynku) nie można zbudować ,,na łapu capu'',
    ani tym bardziej domu w szerszym tego słowa znaczeniu. :) (w szerszym
    znaczeniu słowa 'dom')

    -=-

    Pewien profesor nie wie, czy w Polsce jest gaz łupkowy -- odpowiedź
    zależy od kosztów wydobycia i ceny gazu na rynku. Innymi słowy -- trudno
    czasami określić, czy dany spadek da zyski czy straty, a więc na pewno
    można podstępnie zapisać w spadku same długi. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'