  • Data: 2004-11-13 23:39:47
    Temat: Re: SKOKi vs Banki
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5e1e.00000d61.41968ca4@newsgate.onet.pl...

    > SKOKi i Providenta wrzucać do jednego wora? Tu się trochę zagalopowałeś.

    Niby dlaczego? I jedni i drudzy klienci nie mają zwykle w bankach czego
    szukać, więc powstały przedsięwzięcia, które umożliwią takim osobom dostęp
    do gotówki.

    > I wcale nie stąd się wzięły SKOKi, Provident pewnie tak, ale SKOKi (czy
    Credit
    > Unions,...) wyrosły z idei samopomocy maluczkich.

    Nie mieszajmy idei do biznesu, bo to się zawsze kończy jak w przypadku
    mBanku.
    Celem każdego biznesu jest maksymalizacja zysków i w przypadku SKOKów było i
    jest tak samo. Doskonale widać to na przykładzie zmian w strukturze SKOKów.
    Obecnie nie powstają już żadne nowe, bo rynek się nasycił i trwa obecnie
    zakrojona na szeroką skalę konsolidacja. Na koniec zostanie pewnie z 50
    największych, najlepiej zarządzanych i najbardziej _dochodowych_ Kas. To
    wszystko pokazuje jak dla mnie jasny cel rozwoju "przedsiębiorstwa" zwanego
    SKOK.

    Oczywiście, różne są sposoby dochodzenia do zysków, ale to temat na inną
    rozmowę. Poza tym główne, imo, różnice między SKOKami a providentami
    zaczynają się dopiero na etapie wydawania tego, co się zarobiło. Klientów to
    już jednak nie dotyczy, bo nie mają na to ani wpływu, ani - w zasadzie -
    profitów z tego.

    Idee Unii kredytowych są mi obce, ale nie zdziwiłbym się, gdyby zostały
    wypaczone w naszym pięknym kraju.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko