  • Data: 2016-12-01 15:26:47
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 14:25:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > I sa az takie rozbieznosci ?

    Jak się gdzieś nie rypnełem w obliczeniach to tak jest

    > Zakładając, ze klient zamierza to splacic w umowionym terminie, >to roznic nie ma
    :-)
    Jak za rok-dwa zechce zrolować/skonsolidować to różnice już kolosalne
    Zgadnij na jaką wersję zaproponują klientowi "doradcy"?

    > Za to diabel tkwi w szczegolocha - co innego, jak ma widoki na >inna gotowke i
    splate przed terminem, albo sie obawia, ze >zabraknie (przeczytac punkt o
    opoznieniu), upewnic sie skad to >oprocentowanie i czy bank moze je w dowolnym
    momencie podniesc.
    > Skonsultowac z bogatym wujkiem adwokatem - jak on to widzi, w >razie podwyzki
    wyprocesuje uniewaznienie kredytu wraz z prowizja >i pozyczy > na splate w zamian za
    pol zysku, czy nie ma szans? >itd :-)

    Gwarantuje Tobie że żaden z "doradców" w bankach nie wyjaśni klientowi różnic między
    tymi dwoma wersjami, nie pokaże obiektywnie zalet i wad tylko będzie tak kierował
    rozmowę żeby sprzedać produkt z 30% prowizja. Dla klienta koszty niby takie same dla
    banku jednak inaczej- na dzień dobry w przychody księguje prowizje, od kwoty prowizji
    co miesiąc odsetki(mała bo mała) mniejsze ryzyko że klient spłaci przed czasem,
    skonsoliduje

    > Za to jak dostaniesz propozycje jak wyżej, ale bez podania raty, >to ktora lepsza ?

    Statystycznego klienta interesują dwie rzeczy- kwota gotówki jaką dostanie do łapy i
    wysokość raty.

    > Nie myslec, pojsc do bankow, poprosic o wyliczenie raty, i >wybrac ten z mniejsza
    ? :-)

    W tym który wybierze rata będzie mniejsza tylko pracownik zapomni powiedzieć że kres
    dwa razy dłuższy, albo że po roku rata wrośnie bo promocja się skończy\ubezpieczenie
    na kolejny rok dolicza. To wszystko będzie oczywiście zapisane w umowie;) Koleżank
    amamy też była pewna że ma 4,99% a tyle miała tylko dla kwoty do 15tys. Resztę na
    9,49%(tylko o tym "doradca" nie wspomniał) Prowizja zresztą analogicznie- 6% i 8%
    jeśli dobrze zapamiętałem.

    > No coz, obliczenie RRSO tez nie jest proste, nawet trudniejsze, >na szczescie w
    przykladzie reprezentatywnym widac, no i na >umowie widac. I widac, ze cos tu klamia,
    skoro w reklamie bylo >9%, a na umowie 15

    Jakie kłamie- "w reklamie było 9% bo kwota 15tys a Pani wzięła 45tys to i RRSO
    wzrosło;)

    > Ale takie dwie propozycje
    > 1b: 10 lat, 6% odsetek, 5% prowizji, ubezpieczenie 10 zl/mc, rata 255
    > 2b: 8 lat, 5% odsetek, 8% prowizji, ubezpieczenie 12 zl/mc, >rata 299 zl to jak
    wybrac lepszy ?

    Ano właśnie? RRSO nic tu nie da za bardzo
    1b: 265*120=31800zł
    2b: 311*96=29856zł
    Kowalski najczęściej tak policzy. ale okresy różne tez porównać trudno. Co wtedy robi
    Kowalski- zaufa doradcy pracującemu w "instytucji zaufania publicznego" i weżmie tam
    gdzie doradca lepiej mu to sprzeda. Bo jakby u Mietka co na budzie z napisem
    "Szybkie Pożyczki" brał to byłby ostrożniejszy.
    > Raty oczywiscie rozne, ale "my nie dajemy kredytow na 10 lat", a >na te 300zl Cie
    stac.

    "Na 8 lat nie masz Pan zdolności musi być 10"