  • Data: 2016-12-02 12:31:30
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:f7172fe9-4c35-47b4-a089-1111be161b83@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 10:00:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Bardziej mi o rynek chodzi.
    > Dostane gotowkowy kredyt na 9% bez prowizji oraz na 1% z 30%
    > prowizja

    >Dostaniesz np kredyt na 0% z prowizją 0%
    >Tylko max 2000zł i a 12mcy.

    A RRSO jakie w tym przykladzie ?
    Bo jedyne znane mi "darmowe kredyty" to promocje u niektorych
    lichwiarzy, oraz karty kredytowe na miesiac.

    >Z prowizją pomiędzy 20% a 30% też znajdziesz bez problemu.

    To wiem.
    Pytanie czy na jakis konkretny kredyt bedzie az taki rozrzut.
    Niech bedzie np 21 tys na 10 lat ...

    >O to chodzi że nie za bardzo porownasz.
    >Bo w jednym banku max 6 lat powiedzą w innym na 12dadzą( na dłuższe
    >okresy gotówkowych chyba na dzisiaj nie dają)
    >W jednym niższa prowizja i ubezpieczenie w innym bez ubezpieczenia
    >ale prowizja wyższa.

    O dokladnie.
    I najlepsza metoda porownania jest ... RRSO.
    Nawet lepsza od wysokosci raty.

    >Najlepiej by było. Ale dodatkowa potrzeba gotowki dochodzi i trzeba
    >dobrać.
    >Bank chętnie doda ale najczęśce zroluje. Pojdziesz do innego
    >konsolidacje zaproponują. Podobnie jak rolowanie w Twoim banku
    >wyjdzie.

    Tylko najpierw trzeba doczytac jak to z przedterminowa splata :-)

    >Sam Sobie odpwiedziałeś;)

    Ale to juz wyzszy poziom analizy. I nie wiem, czy w ogole majacy
    miejsce - tzn czy bedzie wybor miedzy takimi ofertami.

    Juz predzej sie spodziewam, ze bedzie kredyt z 30% prowizja i rata np
    250zl np 0% prowizji i rata 260zl.
    Ktory brac ?

    A i tak bardziej uzyteczna bylaby dla mnie informacja ze pierwszy ma
    np 9% RRSO, a drugi 8.50 ..

    >Świadomi też bywają. Jak Yeti- wszyscy o nim słyszeli nikt nie
    >widział;)

    >No właśnie. Frankowicze, paretowcy, ci co fundusze od BPH kupowali
    >niby też mogli zerknąć. A nie zetknęli.

    Frankowicze to mogli sobie czytac do woli - tego, co ich spotkalo, to
    i tak by nie wyczytali.
    Chyba, ze by sie zainteresowali co to znaczy "ryzyko kursowe", ale i
    tak by sie nie dowiedzieli co im grozi.

    Ale jak widzisz - Piotr mowi, ze nie spodobal mu sie zapis o kursach
    waluty.

    >Dlatego za bzdury uważam twierdzenia że doradcy frankowiczo np
    >ostrzegali

    Jak juz byl obowiazek, to pewnie ostrzegali. W lekcewazacym tonie.

    No ale ... ja tu od dawna ostrzegam o ryzyku wzrostu WIBOR, a wszyscy
    mnie ignoruja :-)

    Klient sie cieszyl, ze dostal kredyt, z niska rata, i godzil sie na
    to, ze ta rata bedzie skakac wraz z kursem franka.
    Tylko nie przewidzial dwukrotnego skoku :-)

    J.