eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSantander - zmiany dla przeniesionych z Deutsche BankuRe: Santander - zmiany dla przeniesionych z Deutsche Banku
  • X-Received: by 2002:a25:afcd:: with SMTP id d13mr12559955ybj.504.1624016625095; Fri,
    18 Jun 2021 04:43:45 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:afcd:: with SMTP id d13mr12559955ybj.504.1624016625095; Fri,
    18 Jun 2021 04:43:45 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news-out.netnew
    s.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.
    com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.go
    ogle.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not
    -for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 18 Jun 2021 04:43:44 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <60cc6e23$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <60cc6e23$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Santander - zmiany dla przeniesionych z Deutsche Banku
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Fri, 18 Jun 2021 11:43:45 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4951
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:657471
    [ ukryj nagłówki ]

    piątek, 18 czerwca 2021 o 11:57:57 UTC+2 Akarm napisał(a):
    > Dostałem nową kartę debetową, ale już nie "dożywotnio i bezwarunkowo"
    > bezpłatną.
    > Po sprawdzeniu rachunku, okazało się, że w styczniu naliczyli mi 6
    > złotych opłat za prowadzenie.
    > Zapytałem e-mailem. Odpowiedzieli, że zmieniły się warunki umowy.
    > No to złożyłem oficjalną reklamację, albowiem mam na piśmie umowę
    > gwarantującą mi bezpłatne i bezwarunkowe korzystanie z konta i karty
    > debetowej. To było przed miesiącem. Teraz dostałem SMS, że rozpatrzenie
    > reklamacji zajmie jeszcze trochę czasu, odpowiedź otrzymam niezwłocznie
    > po zakończeniu analizy.
    > Ile jeszcze może potrwać analizowanie umów przez prawników banku? :D
    > No i jak przypuszczacie, jakie opcje bank będzie usiłował stosować, żeby
    > wywinąć się z wykonywania umowy zawartej z klientem?

    Hmm, a czemu tylko w styczniu była opłata? W pozostałych miesiącach używałeś karty
    wystarczająco dużo razy?
    A może to opłata za konto, a nie za kartę?
    Duże zmiany weszły od grudnia 2020 - np. moje ROR z db (indywidualne i wspólne),
    wcześniej bezpłatne, wymagają teraz min. 1k wpływu/mc (patrząc na TOiP - oraz z
    rozmowy z infolinką - wynika, że może to być przelew wewnętrzny, nawet między
    własnymi rachunkami - np. z i na konto oszczędnościowe - które przy 0,01% jest takie
    tylko z nazwy, ale wciąż tylko jeden przelew w miesiącu bezpłatny).
    A to i tak lepiej niż konta "oryginalnie" santanderowe, które do bezpłatności samego
    rachunku zaczęły wymagać płatności debetówką - cóż, poszły do rzeźni, choć fajne były
    darmowe express elixiry (ale i tak zapłaciłem 5zł bo raz się zagapiłem i puściłem
    expressa z konta z dawnego db).
    Więc i opłaty za kartę mogły się pojawić, a poinformowany byłeś.
    Niestety w bankach umowy mają tylko gwarancję dwumiesięczną - z 2-miesięcznym
    wypowiedzeniem bank może zmienić sobie wszystko, co mu się podoba - również
    "gwarancję" bezpłatności - a jedyne, co ma klient, to właśnie te dwa miesiące, przez
    które będzie miał jeszcze stare warunki - oraz możliwość nieprzyjęcia nowych
    warunków, co skutkuje rozwiązaniem umowy bez ponoszenia przez klienta umownych
    kosztów rozwiązania (niestety nie wlicza się w to brak konieczności spłaty zadłużenia
    na KK ;).
    Właśnie się zastanawiam, czy nie rozwiązać tak sobie umowy platynowej KK z bnpp -
    dostałem bez opłaty za wydanie, wypróbowałem (choć bez testu płatności zagranicznej,
    podobno bezprowizyjnej), dostałem premiowe punkty "powitalne" (i nagroda już
    przyszła) - a że od sierpnia zmieniają regulaminy, to mogę rozwiązać - inaczej
    musiałbym czekać pół roku (bo za wcześniejsze wypowiedzenie opłata) - oraz
    jednocześnie nie zapomnieć wypowiedzieć przed upływem 11 miesięcy (bo pobiorą opłatę
    roczną).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1