  • Data: 2006-02-16 20:01:11
    Temat: Re: Skandia czy SFI
    Od: "roythekid" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości
    news:j1p8v19nthhictm624jdtfe4dbglovv3dg@4ax.com...
    > mBank nie działa bezprowizyjnie, tylko bierze po prostu prowizje mniejszą
    > niż Skandia. Poza tym oferując SFI zachęca ludzi do trzymania reszty kasy
    > także u nich.

    A czy mógłby ktoś podać dokładnie, ile wynoszą prowizje i opłaty w SFI? Bo
    z treści publikowanych przez SFI i z innych dyskusji wynikało, że SFI robi
    przyjemność za darmo.

    > OK. Wierzę na słowo, bo ja się nie załapałem na takie cuda, jak "rachunek
    > wolnych aktywów" (a przynajmniej z niczym mi się to nie kojarzy)

    Jeśli masz multiportfel to rachunek wolnych aktywów też, tylko pewnie o tym
    nie wiesz - niedawno miałem również Klienta inwestującego w Skandii od wielu
    lat i też był zdziwiony, że w Skandii można swobodnie inwestować - był
    święcie przekonany, że kupił ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym.
    Multiportfel Skandii to zdecydowanie program inwestycyjny z minimalną
    ochroną ubezpieczeniową.

    > A nie biorą już 15% wpłat w pierwszym roku ?

    Już też nie biorą. W przypadku programów 15-24 letnich jest jeszcze
    prowizja wstępna 3-6%, chociaż nie w każdym przypadku, bo zdarzają się
    promocje.

    > Tak samo jesteś w stanie przewidzieć w przypadku SFI jak i Skandii. Nie
    > widzę gdzie tutaj miałby być zysk.
    > To tak jak Skandia przed wprowadzeniem Belki ogłaszała, że to nie ma
    > znaczenia, bo wszędzie na świecie ubezpieczenia z funduszem są z tego
    > zwolnione. No i jakoś nie wyszło.

    Potencjalny zysk jest w ochronie aktywów wynikającej z polisy - aktywa
    Klienta w Skandii są wyłączone spod ewentualnych egzekucji i postępowań
    spadkowych oraz można przekazać aktywa osobie trzeciej bez podatku od
    darowizny. Również są nieobciążone belką w trakcie trwania programu
    każdorazowo w przypadku transferów środków pomiędzy funduszami oraz w
    przypadku śmierci - aktywa stają się wtedy świadczeniem ubezpieczeniowym.

    > Zależy od oferty :-)

    Nie wiem jaką efektywność osiągniesz po latach "skakania" pomiędzy
    konkurencyjnymi produktami, ale życzę Ci powodzenia. Chociaż proponowałbym
    Ci jeszcze dokładnie zweryfikować aktualne właściwości Twojego programu w
    Skandii, bo być może się okaże, że teraz po latach dużo efektywniej możesz
    inwestować w Skandii na swoim własnym programie, a być może wszystkiego nie
    wiesz. Multiportfel Skandii podobnie jak inne produkty na rynku ewoluuje,
    jak sam wcześniej zauważyłeś.
    Pozdrawiam,
    RR