    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skimming - okradają bank a cierpi klient
    Date: Mon, 14 Dec 2009 16:33:07 +0100

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > naszej "odmowie" uzupełnienia salda na ROR bank i tak te środki spróbuje
    > nam zabrać (na taką okoliczność zazwyczaj zabezpiecza się odpowiednim
    > zapisem regulaminowym). W momencie powzięcia wiadomości o autoryzacji i
    > tak zatem trzeba te środki jak najszybciej (przed rozliczeniem
    > transakcji) transferować do jakiegoś innego banku. Zatem wydaje się, iż
    > najlepiej żeby one już a'priori - przynajmniej w większej części - były
    > w innym banku niż używana karta. Albo refleksem trzeba się wykazywać
    > (rozliczenie blokady coraz częściej jest kwestią jednego dnia).

    Eee? Na RORach które używam (a używam niewielu ;) zawsze było tak, że w
    momencie autoryzacji/blokady i tak "saldo dostępne" się zmniejsza i nie
    ma jak wyprowadzić kasy zablokowanej. Więc nie wiem do końca o jakiej
    sytuacji piszesz- może masz na myśli kredyt odnawialny w rachunku
    albo... KK?

    No albo sytuację hipotetyczną pt. bank zdejmuje blokadę, my zabieramy
    kasę która wraca jako "saldo dostępne" a potem rozlicza się frauderska
    transakcja i pojawia się niedozwolone saldo?

    Ale ja generalnie radzę podchodzić do problemu z innej strony- a priori
    na ROR mieć na tyle mało, żeby skimmer dostał odmowę autoryzacji
    (pomijam w tej chwili limity na karcie).

    --
    Michał