  • Data: 2009-09-26 08:54:27
    Temat: Re: Skimming reklamacja .
    Od: Michal <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > skuteczne przy wypłacie gotówki, mało skuteczne przy innych fraudach.

    A jakie jeszcze fraudy grozą "elektronic use only" karcie debetowej
    (takie, których nie moglibyśmy skutecznie reklamować, czyli potwierdzone
    PINem)?

    > Bank i tak ci zablokuje kase niezależnie od limitu. Po za tam
    > autoryzacji może nie być w ogóle.

    O ile tylko jest autoryzacja, to bank nie wyrazi zgody na taką powyżej
    limitu. Nie wyobrażam sobie scenariusza "bez autoryzacji" na płaskiej
    karcie debetowej "elekctronic only", inna sprawa, że nie tylko takie są.

    A nawet jak mamy wypukłą debetową to i tak wypukłość do fraudu
    omawianego tutaj- czyli zczynany pasek przy skimminigu w bankomacie- ma
    się nijak.

    > Mądra kredytówka w ogóle nie ma wygenerowanego pinu.

    Kijem wisły nie zawrócisz jak dobrze Ci zapewne wiadomo. A ja naprawdę
    uważam za bezpieczneijsze transakcje chip + PIN niż podpis. Tyle, że nie
    pasek + PIN.

    > No właśnie. A tacy tu najczejscie psy na bankach wieszają, ze ich
    > dorobek zycia w postaci 500 zl wlasnie szlag na okres 2 miesiecy trafił.

    To już nie ma zupełnie nic do rzeczy przecież, ile pieniędzy ktoś
    stracił, ile zarabia i ile oszczędza, hm? Po co takie kąśliwe uwagi?
    Jego sprawa.

    > Ależ noś przy sobie symboliczne kwoty. Tylko czy koniecznie za kazdy
    > razem trzeba wypłacać symboliczną kwotę?

    Oczywiście, że nie za każdym razem ale jakie to ma znaczenie, z którego
    bankomatu to zrobisz? Ryzyko skimmingu jest przecież takie samo przy
    wypłacie 50 czy 5000zł.

    --
    Michał