  • Data: 2010-04-10 21:34:05
    Temat: Re: Spadł samolot. Co się zmieni po tej tragedii?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojtek" hppfmt$ftc$...@n...news.atman.pl

    > jakie rokowania co do giełdy, waluty po tej tragedii - roztrzaskaniu
    > samolotu z prezydentem i innymi ważnymi ludźmi w Polsce?
    > Będzie to miało jakiś wpływ?

    Zobaczymy -- jeśli giełda i reszta finansjery ;) nie zareaguje,
    to będzie znaczyło, iż nikt ważny nie zginął. :) Zamiast
    zgadywania, proponuję obserwowanie -- jaką wagę Polacy
    przywiązywali do tych, po których dziś płaczą łzami. :)

    Pozwolę sobie na cytat z poezji i refleksję historyczną. :)

    Jacek Kaczmarski - Stańczyk

    Dziś bal na zamku królowej Bony
    Wytruto myszy zwieszono lampiony
    I opłacono śpiewaków
    Czuję jak blednie moja twarz błazeńska
    Właśniem przeczytał o stracie Smoleńska
    Ale gdzie Smoleńsk gdzie Kraków

    Wiadomość pewna podpisy pieczęcie
    Ale królowa skrzywi się z niechęcią
    Rachunki bardziej ją troszczą
    Zaplatam palce nieskore do gestów
    Bo samych wodzów jest tu ze czterdziestu
    Na balu dobrze ich goszczą

    Dobra królowa Polski olała wieści o utracie Smoleńska -- zdradziła swoje miasto,
    choć nakładała koszmarne podatki na swoich poddanych. Jej ukochane dziecię przerwało
    dynastyczne rządy. Kolejni władcy prześcignęli Bonę w olewaniu Kresów
    Rzeczypospolitej!!!

    Na przełomie lat 1920 i 1921 Polacy zdradzili Białorusinów i Ukraińców,
    oddając Sowietom ziemie, które należało raczej przyłączyć do nowej
    Rzeczypospolitej. Kresem tych ziem jest właśnie Smoleńsk -- jakże
    dziś odległy od wschodnich granic obecnej Rzeczypospolitej.

    We wrześniu 1939 roku polskie wojska otrzymują rozkaz (czy choćby pozwolenie)
    przekraczania granic neutralnych państw i uciekania do Francji. Litwini, Łotysze,
    Rumuni internują te wojska formalnie lub rzeczywiście, ale nikt Polakom nie
    zabrania uciekania na Zachód. Część wojaków ucieka do Francji, część zostaje
    w obozach (na Łotwie nie są to żadne obozy -- Polacy siedzą na kwaterach
    prywatnych i czekają spokojnie końca wojny) bezczynnie, łamiąc rozkazy
    swoich dowódców. Major Dobrzański (Hubal) ze swym pułkownikiem
    (Dąmbrowkskim) podejmuje walkę z Sowietami, później z Niemcami
    (po starciu z Niemcami pułkownik zrezygnuje z walki -- beznadziejnej
    dla zapasowych jednostek pospiesznie formowanych właśnie na tych ziemiach,
    z których stukam) i pozostaje wierny swym podatnikom do końca swego żywota
    na tej ziemi, kiedy zostaje zabity w czasie próby wyrwania się z zasadzki,
    w którą wpada za sprawą zaspanego wartownika...

    Jakiś czas po wrześniowych internowaniach ZSRR anektuje kraje Bałtów,
    przejmując przy okazji internowanych Polaków -- wkrótce przejętych
    oficerów spotka smutny los w podsmoleńskim lasku...

    -=-

    Dziś odeszła z tego świata wierchowina Polski, która zamierzała uczcić
    śmierć innej wierchowiny. Odeszła w ,,wigilię'' święta miłosierdzia
    Bożego, jak nasz wielki ;) rodak, Jan Paweł II, który to święto
    ustanowił jako papież, zaczynając ustanowianie znacznie wcześniej...

    -=-

    Dowódca polskich wojsk formowanych w ZSRR, Anders, nie zostaje internowany
    przez neutralne państwa -- najpierw trafia w zasadzkę niemiecką (gdzie
    kosztem zebranych jeńców zyskuje wolność) później do niewoli sowieckiej...

    -=-

    Piętnując zbrodnie, nie zapominajmy o tym, że część mordowanych przez
    Sowietów oficerów także była zbrodniarzami -- zdradzili albowiem swój
    własny naród swoją bezczynnością i spokojnym oczekiwaniem końca wojny
    w ,,obozach'' dla internowanych.

    Nie zapominajmy także o zdradzonych Białorusinach i Ukraińcach, którzy
    ochoczo lali swoją krew pod Warszawą w 1920 roku w obronie Polaków
    i ich ziem, lecz nie doczekali się oswobodzenia swoich ziem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'