    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Sprzedawaj na Rosz ha-Szana
    Date: Sun, 12 Sep 2010 23:04:35 +0200
    <i6d2eb$l26$1@news.onet.pl> <i6d4re$p2l$1@inews.gazeta.pl>
    <i6d56j$sr2$1@news.onet.pl> <i6d6a4$qk$1@inews.gazeta.pl>
    <4c8a3d3d$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>
    <i6e0uj$1dc$1@inews.gazeta.pl>
    <4c8aa6ff$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <i6ebt4$8kl$1@inews.gazeta.pl> <4c8c122f$1@news.home.net.pl>
    <i6ijbh$l2f$1@inews.gazeta.pl> <i6iqoj$fhg$1@inews.gazeta.pl>
    <i6j74p$2bn$1@inews.gazeta.pl> <i6j8i1$7ur$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@q...googlegroups.com>
    <i6jc1p$lqm$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@j...googlegroups.com>

    Jan Burkacki wrote:

    > Spoko jednakże do czasu kiedy zlecenie się nie zrealizuje, bo grubszym
    > zleceniem przeskoczą limit aktywacji i już tego poziomu cen nie
    > wrócą.
    > To może wtedy kosztować. Warto wsiąść takie ryzyko pod uwagę

    Stosuję tę metodę w życiu i się sprawdza. W ciągu 5 lat zdarzyły mi się 3
    przypadki, że nie było wystarczającej drugiej strony. Odwracam kilkadziesiąt
    kontraktów. I liczyłem to. Strata z tym związana jest wielokrotnie mniejsza
    niż poślizgi. Odwracam się średnio 6 razy na miesiąc. przyjmując poślizg 1
    pkt to na jednym odwrocie jest 2pkt w plecy x 6 x 12 x 5 daje 720 pkt za 5
    lat. Na takie przypadki mam przetestowaną procedurę. Odwracam się następnego
    dnia na otwarciu i tyle.

    > Chociażby po to, aby sprawdzić czy inna strategia Position Sizing nie
    > była by skuteczniejsza.
    > Jest sporo nowych fajnych rzeczy jak np. DAVAR
    > http://cssanalytics.wordpress.com/2010/02/04/introdu
    ction-to-d-var-
    position-sizing-part-1/
    > których w starych książkach Tharpa czy Williamsa nie została opisana.
    > Your money, your risk, your choice .
    > ,

    Zarządzanie pieniędzmi to, w moim przekonaniu, część systemu i ja nie
    potrafię zastosować cudzych rozwiązań. Cały system opiera się na wierze, że
    to co wymyśliliśmy i przetestowaliśmy powtórzy się w przyszłości. Dla mnie
    tu jest sedno sprawy. To kwestia zaufania do rozwiązania i testów. Do
    cudzych rozwiązań mam jakoś mniejsze zaufanie niż do swoich. Utrzymuje się
    tylko z handlu kontraktami i wiem jaka jest różnica gdy w testach wychodzi,
    że maksymalną stratę system buduje miesiąc, a wychodzi z tego kolejne dwa
    miesiące. Test trwa minutę i czytanie wyników drugą minutę. Potem jest życie
    i przychodzi taki moment, że ten scenariusz się materializuje. Trzeba
    przeżyć dzień po dniu jak się grzęźnie i potem czekać na to jak się z tego
    wyjdzie. To już nie trwa 2 minuty. Tu się łamią kręgosłupy.