  • Data: 2021-09-28 09:59:10
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dokładnie tak samo może wzrosnąć do nieskończoności - to taka sama
    > zmiana. Spójrz z drugiej strony, od strony tej drugiej waluty. Gdyby
    > było inaczej, mielibyśmy coś w stylu perpetuum mobile.

    Hmm... Mamy zatem 4,60 za euro. Może spaść do 0, gdy UE zbankrutuje (lub
    ogłoszą koniec wspólnej waluty). Do góry? Bez limitu.
    Mam PLN/EUR. Może spaść do 0, gdy Polska zbankrutuje lub do góry, gdy
    się będzie rozwijać.
    Gdzie tu perpetuum mobile?

    Ludzie nie rozumieją, iż wartość naszej waluty wyrażona jest jej kursem
    do EUR. Reszta to tylko przelicznik. Inaczej miałbyś piękne pm,
    oscylator, spekulację, plon, arbitraż czy tam jakkolwiek nazwiesz zysk.