  • Data: 2021-09-28 10:08:05
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-24 o 18:07, Piotr Gałka pisze:

    > Nie obchodzi mnie kurs CHF. Ja się ogólnie spodziewam systematycznego
    > spadku wartości złotówki, ale się na tym nie znam.

    To odwrotnie niż wielu ekonomistów. Uważa się, iż złoty jest
    niedowartościowany.

    > Od 2015 spodziewałem się dużej inflacji a ona nie przychodziła. A jak
    > przyszła to jakaś taka mizerna :)

    Spodziewaj się inflacji w okolicach 2% i stóp w okolicach zera wzorem
    UE/USA. Kursy walutowe w konsoli.

    > W okolicy 93 nie było łatwo mieć taki zapas. Bezpieczna Kasa Grobelnego
    > nie zadziałała :)

    Mimo tego, iż przekonania ludzi bazują na wiedzy i doświadczeniach PRL w
    materii obrotu walutami, warto dostrzec, że świat się zmienił.
    Z drugiej strony... Było BKO, ale potem Amber Gold. Potem jeszcze
    polisolokaty, Getback i parę innych "produktów"... Pewnie nadal warto -
    jednak - zdobywać wiedzę, aby... odróżnić ziarno od plew. ;-)

    > Nigdy nie kwestionowałem trendu. Tylko 'zawsze' oznacza po prostu 'zawsze'.

    No... nie. Bo trudno znaleźć regułę, która nie ma wyjątków. Nawet wynik
    2+2 może zależeć od intencji.

    > Dlatego pisałem, że małe fluktuacje ignoruję. Ale jak od chyba sierpnia
    > 2008 do stycznia 2009 cały czas złotówka spadała, a pensje nie rosły to
    > jest to jednak inna jakość niż minuta, czy nawet tydzień.

    Dla Ciebie. Niestety na rynku walutowym to normalne. W czasie tego wątku
    można było na $ zarobić wartość półrocznej inflacji, ale konsole bywają
    liczone w latach.
    Natomiast rzeczywiście - język specjalistyczny może być niezrozumiały
    dla osoby spoza grupy specjalistów.