  • Data: 2005-12-21 21:41:11
    Temat: Re: Swojska atmosfera
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
    news:do6mio$c4h$1@news.elsat.net.pl...

    > Moim zdaniem zwracanie się per "panie Wojciechu" lub - idać troszkę
    > dalej - "panie Wojtku" jest całkiem w porządku. W pracy sam mam bardzo
    > często do czynienia z różnymi ludźmi i uważam, że jest to praktyczne i w
    > zdecydowaniej większości przypadków nie urazi się drugiego człowieka, a
    > raczej oddali się pewną barierę.

    A kto ci powiedział, że klient _chce_ zniesienia tej właśnie bariery?
    Grzeczniej byłoby zapytać, zwłaszcza starszą od siebie osobę, czy życzy
    sobie takiej formy.
    W pracy między "personelami" to co innego, ale też bez przesady. Ale nigdy
    zwracając się do klienta! Ja się np. od razu zjeżam, kiedy mnie ktoś
    "panatomkuje". Myślę sobie "a co do cholery, gówniarzu jeden, żeby mnie
    listonosz na schodach nie wyprzedził, to byś mógł moim synem być..." I
    bliski jest dzień, w którym chłodno zapytam takiego klona "a kto szanownego
    pana upoważnił, by zwracać się do mnie po imieniu?"

    T.