  • Data: 2010-10-23 22:27:54
    Temat: Re: System Bankier.pl.
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Endriu wrote:

    > Bardzo mni przykro, że nie wiem, ale tego akurat naprawdę nie wiem. Co by
    > się stało gdyby 100% grających obstawiło poprawnie przy hossie long (i
    > tylko przy jednej transakcji kupna na całą serie kontraktów). Kto wtedy
    > musi wyłożyć kasę (biuro maklerskie, czy ki diabeł) ?.

    Hossa polega na tym, że większość wierzy w spadki i jest na short. Z czasem,
    gdy ceny rosną, to te shorty się wykruszają i zamykają krótkie pozycje
    (czyli kupują). Z chwili na chwilę coraz mnie jest sprzedających (zmniejsza
    się wiara w spadki) więc ceny coraz bardziej rosną. Kolejne shorty się
    wykruszają i kupują, a sprzedają im już tylko ci, co już są zadowoleni tym,
    co zarobili. Gdy już 100% grających zmieniło shorty na longi (wielka euforia
    kupowania), a 100% longów uznało, że dostatecznie zarobiło, nie ma już
    chętnych do kupowania i zaczyna się wielka wyprzedaż, czyli bessa...

    I znowu nikt nie wierzy w spadki, dotychczasowe shorty liczą na zarobienie
    na longach, ale nie ma kto kupować. Ceny spadają i longi powoli zaczynają
    się wykruszać i sprzedawać z małą stratą. Kupują ci, którzy za wcześnie
    wyskoczyli z longów i chcą teraz nadrobić biorąc na chwilowej korekcie. Ale
    ich jest niewielu, nie ma kto kupować ceny nadal spadają. Kolejne longi się
    wykruszają, a coraz więcej jest chętnych do brania po niższej cenie. I tak
    dalej się to toczy, aż do dna bessy.