  • Data: 2016-05-19 07:44:23
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/19/2016 01:39 PM, ąćęłńóśźż wrote:

    > A nie zauważyłeś, że często jest na odwrót? Kto ma sprzątać ulice,
    > zmieniać pieluchy starym Niemkom i Szwedkom, zbierać wózki na
    > parkingu marketu, zap... na budowie?

    Kiedyś było dwudziestu zamiataczy - teraz po ulicy jedzie maszyna,
    kierowana przez jednego słabo wykształconego człowieka. Serwisuje ją
    drugi człowiek, a wyprodukował w fabryce trzeci i czwarty. A szesnastu
    zamiataczy ma problem ze znalezieniem pracy.

    Podobnie na budowie, gdzie ludzi również coraz bardziej zaczynają
    wyręczać maszyny (np. jedna maszyna układa kostkę brukową czy polbruk na
    całej ulicy, kiedyś robiła to cała ekipa). I szesnastu "układaczy
    kostki" ma problem ze znalezieniem pracy.

    Co do zmiany pieluch - ten problem czeka i nas, bo również jesteśmy
    starzejącym się społeczeństwem, choć ilość "zmieniaczy pieluch" będzie
    zawsze mniejsza od zamiataczy czy "układaczy kostki" bez pracy.

    > BTW to jest rola, która
    > chcieliby nam w Europie przypisać Niemcy.

    Jakieś źródło tych rewelacji?

    Bo jak widzę, to nasi politycy chcą koniecznie, aby Polska była
    zacofanym krajem - np. miliardy złotych dosypywane rocznie do kopalni
    bez przyszłości, miliardy złotych wydawane na Kościół i przykościelną
    działalność (finansowanie dwóch lekcji zaczadzającej umysły dzieci
    religii, gdy nie ma pieniędzy na jedną lekcję fizyki, chemii czy
    informatyki), krótkowzroczne decyzje polityczne (vide podatek bankowy,
    który spowodował częściowe przeniesienie dużych kredytów i leasingu za
    granice Polski - kolejne setki milionów zł poza Polską, na czym
    korzystają podatkowo m.in. Niemcy - a wystarczyło ten podatek tylko
    przemyśleć, posłuchać uwag krytyków i wprowadzić go w innej postaci).
    Miliardy topione na emerytury mundurowe, KRUS. Czy podniecanie się całej
    Polski, że jakiś minister nie zadeklarował zegarka za kilka tys. zł, gdy
    obok miliardowe afery zmiatane są pod dywan (SKOK).

    Nikt za Polskę nie rozwiąże jej własnych problemów; czasem, zamiast
    wierzyć tym, co krzyczą "wina Niemców, wina Żydów", należałoby pokazać
    palcem na tych, co wznoszą te okrzyki, lub pokazać palcem na własne lustro.

    > BTW2 naprawdę durne z nich
    > sq....syny skoro nie pozwolili Polakom na pracę od razu po
    > przyłączeniu do unii (tak, jak pozwolili Anglicy),

    Ale to Polska wchodziła do Unii Europejskiej czy na odwrót?

    > a teraz żebrzą o
    > każdego ciapatego (byle miał wysokie IQ i odpowiedni kształt
    > czaszki).

    Mówisz o kryzysie imigracyjnym? Jak to z kryzysami bywa, można na nich
    skorzystać, można na nich stracić.

    Zabieganie o ludzi z wysokim IQ to coś, co skutecznie robią dobrze
    zarządzane kraje i co im się opłaca w długim terminie; kraje
    nieskutecznie zarządzanie wypychają mądrych, wykształconych,
    inteligentnych, "radzących sobie" (popatrz ile osób wyjechało w
    ostatnich latach z Polski, do tych "źle zarządzanych Niemiec").

    Kryzys imigracyjny jest kryzysem, i jestem przekonany, że w ciągu
    kolejnych dziesięciu lat Niemcy go przetrawią i dobrze na nim wyjdą:

    - nie bez powodu zaczynają wprowadzać testy na inteligencję

    - nie bez powodu zaczynają zmieniać prawo i będą odsyłać ludzi, którzy
    się nie integrują

    Polska nie skorzystała z szansy wygrania na kryzysie imigracyjnym; wręcz
    przeciwnie - bardzo dużo straciła na nim wizerunkowo, i pewnie straci
    finansowo. Jakby nasi politycy mieli trochę oleju w głowie, to by
    zagrali va banque na jednym ze szczytów europejskich:

    - przyjmujemy 50 tys., być może 100 lub 200 tys. uchodźców - pod warunkami:

    - nie mamy infrastruktury do przyjmowania uchodźców, więc prosimy UE
    o jej sfinansowanie w kwocie 8 mld EUR na najbliższe 2 lata

    - wymagamy jednoznacznej identyfikacji (odcisk palca przy wjeździe)
    wszystkich uchodźców / obywateli bez paszportów unijnych przybywających
    na terytorium Unii Europejskiej

    - w przypadku łamania prawa lub odmowy integracji zastrzegamy sobie
    prawo do odesłania każdego uchodźcy do kraju pochodzenia, z dożywotnim
    zakazem wstępu do Unii

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com