  • Data: 2011-07-10 21:50:38
    Temat: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > I ten wywód, z kilku jego niekonsekwencjami, ma dowodzić braku demokracji w
    > Polsce? Jak powinny potoczyć się wydarzenia byś uważał, że demokracja w
    > Polsce jest? Jestem ciekaw.

    Prawo zawsze jest interpretowane. Można je interpretować np. celowościowo
    (jaki jest cel ustawy) i literalnie (tak jak Ty lubisz je interpretować).

    Demokracja to NIE jest prawo tylko sposób postępowania.

    Dlatego w tym konkretnym wypadku w ogóle projektu pani minister nie powinno
    być, bo społeczeństwo odrzuciło sam pomysł chwilę później jak się pojawił.
    Wrzucając ten pomysł do sejmu pani minister nie naruszyła prawa ale
    naruszyła ogólne zasady demokracji, ignorując oczywisty negatywny wynik
    ubiegłorocznego eksperymentu w którym rodzice mogli ale nie musieli posyłać
    6 letnioe dzieci do szkoły. Przypomnę że wynik ten wynosi 9:1 PRZECIW
    pomysłowi.

    Co ciekawe ta sama pani minister, próbuje też wprowadzać inne równie
    ciekawe reformy (np., dot. nadzoru pedagogicznego), które poległy z
    kretesem w tzw. konsultacjach społecznych. Bez względu na wszystko, wbrew
    opinii wszystkich, których sprawa dotyczy, reforma JEST w stadium projektu.

    Jesli to co opisałem nie jest nabardziej banalnym przykładem łamania
    demokracji, to nie znajduję przykładów które mogłyby być.