    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Date: Mon, 11 Jul 2011 08:39:59 +0200
    <ivc30p$fvp$1@inews.gazeta.pl> <u...@4...net>
    <vc9tn8ojrmda$.9cokkfvto0ui$.dlg@40tude.net>
    <ivc6kg$qge$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <ivcd9q$fp9$1@inews.gazeta.pl>
    <1di18599z7l1t.bodtu5u3g86o$.dlg@40tude.net>
    <iycihijf6lct$.1ppxtnp0h9p3d.dlg@40tude.net>
    <ivd0on$iah$1@inews.gazeta.pl>
    <xjnhy6npypkz$.rid2dvuhey04$.dlg@40tude.net>
    <ivd7jd$9u5$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 00:03:25 +0200, totus napisał(a):

    > To jest odpowiedz na moje pytanie? Wyżej odpowiedziałeś na pytanie "jak
    > powinny potoczyć się wypadki byś uważał, że demokracja nie jest łamana w
    > Polsce?". Jeżeli to jest Twoja odpowiedz to wyjaśniłeś mi wszystko.
    > Dziękuję.

    Ja pisałem dlaczego IMHO demokracja jest łamana, Ty natomiast drogi mistrzu
    natychmiast odwracasz kota ogonem i pytasz jak powinna wyglądać.
    Jednocześnie - niby mimochodem - zarzucasz mi niekonsekwencję w
    argumentacji w temacie braku demokracji. Te zabiegi retoryczne, które
    stosujesz ujawniają Twój niewątpliwy talent prawnika. Dlatego zresztą mi
    też jest miło tak pitolić z Tobą ;)

    Ale dobra mówisz - masz: rząd, jego ministrowie i urzędnicy powninni
    działać w imieniu wyborców i zgodnie z ich wolą, nawet jeśli ta wola wydaje
    im się głupia. To jest rola rządu. (podobnie jak w firmie zarząd
    reprzentuje właścicieli a tzw. wspólnocie mieszkaniowej - zarządca
    reprezentuje mieszkańców).
    W normalnym systemie musi być jeszcze przeciwaga. U nas jest to tercet
    prezydent, TK i po części senat, którzy mają prawo i obowiązek temperować
    zapędy większości, jeśli te próbują naruszać ważny interes mniejszości, w
    szczególności jeśli łamana jest konstytucja i jej "duch" (interpretacja
    prawa).
    That's all. Nie trzeba niczego więcej aby to działało.