    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Date: Mon, 11 Jul 2011 14:37:40 +0200
    <ivc30p$fvp$1@inews.gazeta.pl> <u...@4...net>
    <vc9tn8ojrmda$.9cokkfvto0ui$.dlg@40tude.net>
    <ivc6kg$qge$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <ivcd9q$fp9$1@inews.gazeta.pl>
    <1di18599z7l1t.bodtu5u3g86o$.dlg@40tude.net>
    <iycihijf6lct$.1ppxtnp0h9p3d.dlg@40tude.net>
    <ivd0on$iah$1@inews.gazeta.pl>
    <xjnhy6npypkz$.rid2dvuhey04$.dlg@40tude.net>
    <ivd7jd$9u5$1@inews.gazeta.pl>
    <7qcqhccjx0i4$.p6bsbw9l6bm6$.dlg@40tude.net>
    <ive8k4$pn$1@inews.gazeta.pl>
    <1xpvtn8nqt0u0$.f1zkh744ih7u$.dlg@40tude.net>
    <iveht3$jo$1@inews.gazeta.pl>
    <13r2t3wvmikfn$.12yyuwauwekzd$.dlg@40tude.net>
    <ivenq4$jnd$1@inews.gazeta.pl>

    Kżady ma swoją wizję i nie da się jej zdefiniować jednoznacznie. Rozumiesz
    to czy dalej będziesz się upierał że wszystko się da wyrazić wzorem albo
    zbrabnym sformułowaniem prawniczym.
    Wg mojej wizji cel to lepsze życie dla większości obywateli, nie łamanie
    ich woli i wspólne podejmowanie decyzji. Czasem się nie da, więc moja wizja
    jest ułomna. Mimo to, jeśli JA jako premier widzę jasno i wyraźnie że MOI
    wyborcy są na NIE, to nie będę podejmował prób do zmuszenia ich do
    przyjęcia przeciwnej koncepcji. To jest mój zasrany obowiązek nawet jeśli
    moje IQ wynosi 140 i wiem lepiej.

    To co wyczynia rząd nie tylko w tej sprawie ale np. w przypadku OFE, parcia
    do strefy Euro przeczy tej MOJEJ podstawowej zasadzie demokracji. Nie ma
    żadneych konsultacji. O wszystkim decydują profesorzy związani z biznesem
    bankowym i politycy. Nie widziałem jeszcze w naszej misyjnej TVP albo TVN
    jakiegokolwiek o filmiku dla zwykłych ludzi który pokazuje korzyści i
    niebezpieczeństwa wejścia do Euro. Jeśli już coś się pojawia to gadająca
    głowa przekunjąca ze wszystko będzie dobrze.

    Większość nie zawsze ma rację, co okazać się może w przyszłości. Ale rząd
    MUSI reprezentować większość. W tym i w kilku innych przypadkach tak u nas
    nie jest i na nic liczenie czy 200 tysięcy to dużo czy mało. Mało mnie
    obchodzi późniejsza procedura. Liczy się to że rząd nie wyraża opinii
    swoich wyborców i to mi w zupełności wystarczy.

    Większość czasem chce łamać prawa mniejszości. W tytch sytuacjach
    mniejszość ma Prezydenta, TK i Senat. Nie po to mamy wszystkie możliwe
    instytucje władzay żeby z nich nie korzystać.

    Jestem przeciw aborcji. Ale nie mnie decydować o tym czy kobiety mają do
    niej prawo czy nie. Czasem trzeba się powstrzymać. Nie na wszystkim się
    znamy, nie w każdą skórę potrafimy wejść i wyobrazić siebie na miejscu
    kobiety z małej wsi, która zaszła w ciążę z nieznanym ojcem. Nigdy nie
    uzurpowałbym sobie prawa do ustawiania jej życia.

    To jest podobna sytuacja do tej z 6cio latkami. Nie nam decydować czy
    rodzic chce posłać takiego malucha do szkoły czy nie. Dzieci są różne jedne
    w tym wieku poradzą sobie bez problemu inne niekoniecznie. Zdajesz sobie
    sprawę że nie gadamy o abstrakyjnych ideach tylko o realnym życiu? Stać Cię
    na to żebyby zdecydować o losie 500 tysięcy 6 latków przy pomocy jednego
    podpisu? Pewnie nie. Pani minister wie jednak lepiej od tych 200 tysięcy
    rodziców. To 200 tysięcy głupców, którzy nie wiedzą co czynią.

    Tak. Czasami reguły muszą być inne dla różnych sytuacji. "Prawo bez
    interpretacji nie istnieje" - to podstawowy dogmat uczony na pierwszym roku
    podstaw prawoznawstwa na każdym wydziale prawa w tym kraju.