    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szybkie (1-2 dni) zabezpieczenie oszczędności
    Date: Mon, 29 Jun 2015 16:29:22 +0200

    jj napisał(a) :
    > Mamy w Grecji sytuację, że ludzie pospieszyli do bankomatów wyciągać pieniądze w
    obawie, że niedługo im zablokują środki (lub mocno ograniczą dostęp).

    > Załóżmy hipotetycznie, że w PL zachodzi obawa krachu na złotówce (nie rozważam
    sytuacji totalnego krachu systemu, zakładam, że dolar/euro/frank szwajcarski będą się
    miały mniej więcej dobrze).

    > Powiedzmy że podejrzewamy, że za dzień-dwa nastąpi ograniczenie wypłat z bankomatów
    do 1000zl dziennie i chcemy uratować nasze uciułane 50-200 tys zl. Jakie widzicie
    sposoby na wytransferowanie kasy w miarę bezpieczne miejsce, gdzie nie sięgnie
    miłościwie nam panujący rząd?

    > Jakie widzę opcje:
    > - bankomaty - póki działają i jesteśmy w stanie podnieść sobie limity wypłat.
    Jednak nawet jak sobie w serwisie transakcyjnym ustawimy wysoki limit to chyba
    bankomaty mają swoje wewnętrzne limity. Po wypłacie zamiana na dolary/euro/franki
    > - paypal - nie wiem czy większą kasę można sobie przerzucić? Do tej pory wrzucałem
    tam niewielkie kwoty (100-200zł). Kasa na paypalu chyba jest z automatu
    przewalutowywana na jakąś "normalną" walutę?
    > - bitcoin - problem jest taki, że w sytuacji jakiegoś krachu bitcoin poszybuje do
    nieba i ucieczkę w bitcoina trzebaby zrobić przed wybuchem paniki :)

    > Jakieś inne sugestie?
    > JJ

    Dziś banki greckie wprowadziły dzienny limit wypłat do 60E na kartę
    (nie dotyczy kart banków zagranicznych).
    No i tu masz podobne gwarancje bezpieczeństwa swoich pieniędzy. Jak
    coś rypnie, to sobie możesz z karty zrobić grzebyk.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600