    From: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szybsza spłata kredytu czy inwestycja oszczędności?
    Date: Tue, 23 Mar 2004 18:24:46 +0000 (UTC)

    > Owszem, wszystko się zgadza, może być bessa, hossa, w górę, w dół, na dwoje
    > babka wróżyła, analizuj, symuluj, ucz się inwestować, itp., wszystko
    > prawda - ale z tego nic niestety nie wynika dla człowieka, który pytał o
    > radę nt. inwestycji, (a nie nt. edukacji finansowej). Powiedzieć komuś
    > "wiesz, różnie może być" to tak jakby mu nic nie powiedzieć.

    Wlasnie wiele wynika, bo wyglada na to ze facet zamiast najpierw zdobyc wiedze
    fachowa dotyczacego forexu, to bez przeanalizowania sprawy wzial kredyt w
    obcej walucie. Staralem mu sie wiec naswietlic co moze sie zdarzyc na rynku,
    aby mogl oszacowac ryzyko - i za i przeciw. Ty natomiast napisales tylko o
    zagrozeniach, a przeciez pytajacemu chodzilo o to czy da sie zarobic!

    > Biorąc kredyt, ten człowiek już raz zaryzykował, bo każdy kredyt to ryzyko.

    Bez ryzyka nie ma zyskow. A my nawet nie znamy jaka sytuacje finansowa ma
    pytajacy, jaki ma majatek w stos. do wys. kredytu, jakie dochody i w jakiej
    walucie, na jak dlugo ma kredyt, i in.? A Ty bys chcial bez tych informacji
    komus doradzic na grupie dysk? To jest wlasnie zenujace, ze na grupach takie
    proste zalecenia sie pojawiaja. Jakiej wartosci to moga byc porady? W jednym
    zdaniu to mozna poradzic...aby udal sie po porade do fachowca. Niechby choc
    umowil sie na spotkanie z doradca Expandera.

    > Mając możliwość szybszego wyjścia z tego ryzyka powinien to zrobić. Wchodząc
    > w kolejne gierki z rynkiem finansowym (chcąc zyskiwać, zamiast jak
    > najszybciej spłacić długi) naraziłby się na kolejne ryzyko.

    A wlasnie dzieki takim gierkom mozna zarobic niezle pieniadze, ale trzeba sie
    na tym znac. To ze Ty sie nie znasz (moze sie myle) to nie znaczy ze inni nie
    moga skorzystac z okazji jakie daje rynek i nie zechca sie troche pouczyc.
    Polecam teksty Jacka Maliszewskego na grupie o braniu kredytow walutowych
    oraz na stronach Efix.

    > To moim zdaniem
    > nie jest rozsądne. To nie są maklerskie dywagacje i obracanie cudzymi
    > pieniędzmi bez odpowiedzialności, tylko życiowe decyzje i własne, żywe
    > pieniądze. Dla mnie odpowiedź jest prosta i oczywista. :-)

    Dobrze, ze tylko dla Ciebie.

    > Ambiwalentnych stwierdzeń i eksperckich wypowiedzi, z których nic nie wynika
    > jest pełno we wszystkich portalach finansowych, audycjach, "poradnikach"
    > itp...
    Widac ciagle za malo, skoro nie chcesz sie uczyc i jedyna metoda dla Ciebie
    to ucieczka z rynkow finansowych. A z nich nie da sie uciec. Kazdy jest ich
    uczestnikiem. Biorac kredyt w zlotowkach lub oszczedzajac w zlotowkach tez
    ponosi sie ryzyko: inflacji, dewaluacji, zmiany stop procentowych, Millera,
    Leppera ;-( itp.

    Karolew