    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 24 Jul 2019 12:38:31 +0200
    <5d3705f4$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <qh71p1$pbk$1@gioia.aioe.org>
    <5d370f45$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh74ko$16mj$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org>
    <5...@g...com>

    > A czemu miały być bezpłatne?

    Jeśli założymy, że jest to jeden bank - logicznym jest, iż przelewy
    powinny być darmowe. Czy nie tak jest/było między Inteligo/PKO BP lub
    Kantorem Aliora a Aliorem?

    > A że płacił i tak mniej niż wibor, to było z czego zyskiwać - bo nie było też
    marmurowo-białkowych kosztów (a niezbędne zasoby ludzkie BRE i tak miał).

    Ta koncepcja szybko przepadła. Pojawił się Multibank chociażby, a szybko
    konkurencja pokazała, iż brak kosztów oddziałowych nie wpływa na
    oprocentowanie depozytów.

    > Więc jedynie kosztowały ELIXIRy klientów i wypłaty z bankmatów - bo pozostałe
    aspekty kart (swoją drogą był to krok milowy w dostępności i upowszechnieniu) to był
    czysty zysk przy ówczesnym IF - nawet jak trzeba było co rok odnowić i były ew.
    fraudy paskowe.

    Pamiętam czas, gdy mBank na swoim forum tłumaczył, iż bardziej opłaca im
    się co roku odnawiać delfinka niż wydawać kartę na 2-3 lata. Tak na
    zdrowy rozum dziwne to było, ale cóż...

    > Więc bez różnicy, czy dawał z tego kredyty firmom czy puszczał międzybankowo - to
    drugie to mniejszy zysk, ale mniej pracy i ryzyka.

    Dziś WIBOR 1R to 1,86%. LIBOR 1R USD 2,21%. Teoretycznie wyżej powinny
    być oprocentowane lokaty/konta w USD. Rzeczywiście tak jest?

    To zastanawiające jak łatwo klienci kupili bajeczkę o liborze i CHF przy
    kredytach hipotecznych, a jak trudno w banku założyć depozyt oparty na
    liborze. Najwyraźniej albo to działa tylko w jedną stronę, albo dużo
    mitów narodziło się wokół banków.

    > Bezrobocie a stopa zatrudnienia to dwa różne wskaźniki.
    > A o stabilnośdć kursu zapytaj NBP - dlaczego w zeszłym roku nie miał zysku.

    Dziennik Gazeta Prawna dziś: Resort finansów już nie walczy ze
    spekulantami. Ministerstwo wymieniło w ubiegłym roku na rynku waluty
    warte zaledwie 200 mln euro. Jeszcze kilka lat temu potrafiło zrobić
    transakcje warte kilkanaście miliardów euro.

    Oczywiście jaka jest prawda... nie wiadomo ;-)