    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 24 Jul 2019 13:56:17 +0200
    <5d3705f4$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <qh71p1$pbk$1@gioia.aioe.org>
    <5d370f45$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh74ko$16mj$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org> <5d383b5e$0$543$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-24 o 13:02, J.F. pisze:

    > Dzis ? Troche dziwne by to bylo ... BRE juz nie ma - tzn jako nazwy.

    Temat stary jak świat. mBank korp. na mBank detal jest (był?) płatny.
    Obecnie nie mam tam konta, więc nie jestem na bieżąco.
    Ciekawy numer stosuje CA. Tam CA detal na CA korp. idzie SWIFT-em, ale
    za darmo. CA detal na CA detal idzie jako wewnętrzny.

    > A przypomnialo mi sie - BRE odrzucal ksiegowej moj numer konta w mbanku
    > - izolacja byla za duza :-)

    A zatem ta koncepcja, iż mbank i BRE to w zasadzie to samo i tu sobie
    ściągali z detalu, by wrzucać do korp. - bardzo wątpliwa.

    > Trudno mi powiedziec, ale aby udzielac kredytow, to BRE powinien miec
    > tez depozyty.

    Niekoniecznie. Mógł z rynku międzybankowego ściągać.
    Pamiętasz Dom Bank? Z jakichś powodów czasami łatwiej mnożyć byty niż
    działać w ramach 1 podmiotu.

    > Moze na rynku biznesowym zabraklo ?

    Nie sądzę.

    > Nie bylo jeszcze.

    Było od dawna, ale niekoniecznie dostępne dla ludu. Zakładam, że BRE
    było podmiotem mogącym inwestować globalnie.

    > A tu zaczyna byc dla banku ryzyko ...

    My tu w PL uważamy normalność za "ryzyko" ;-)

    > Oczywiscie, tylko choroba - przyciagnelismy klienta darmowym kontem.
    > I darmowymi przelewami.

    Spójrz szerzej. W skali globalnej popularne są np. skrytki bankowe do
    przechowywania kosztowności, złota itd. W PL to usługa bardzo mało
    popularna.

    Darmowe konto jest tylko z nazwy. Brak oprocentowania powoduje, iż
    generuje często znaczny dochód.

    > W kazdym badz razie na pewno nie taki, zeby nic z tym nie robic i placic
    > klientowi 15%

    Wszystko zależy od tego jak definiujesz "nic". Szczególnie, iż "nic"
    jest bardzo trudno zdefiniować.

    > Oprocz twittera jest tez normalny rynek.
    > I jak sie okazuje, ze nadwyzka wplywu dewiz, to cena spada.

    Prawie. Komunikaty są powszechnie dostępne. Ilość dewiz - nie. Zatem
    odpowiednia fraza w komunikacie (ot, jutro EBC chociażby) wpływa
    bardziej na rynek niż nadwyżka czy nie, która komunikowana jest po
    fakcie (czasami w ogóle).

    > tylko to rozdawnictwo trzeba z czegos pokryc.

    Do 4,6 można osłabić PLN wobec euro. Całkiem spora przestrzeń.

    > Jak sie nie uda sciagnac z bankow i supermarketow, albo gospodarka
    > troche spadnie ... to kto skorzystal z okazji i przewalutowal swoj
    > kredyt frankowy ? :-)
    >
    > Najlepiej byloby przewalutowac polowe, ale pewnie sie nie da :-)

    Nie bardzo rozumiem... Jeśli uważasz, że PiS rozdaje to spodziewałbym
    się osłabienia PLN, a tym samym trudno mówić o okazji do
    przewalutowania. To raczej gdyby zacieśnić politykę finansową jest
    szansa na umocnienie PLN, a tym samym okazję do przewalutowania.