  • Data: 2019-07-26 13:17:38
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-25 o 22:33, Krzysztof Halasa pisze:

    >Teza o swobodnych przepływach BRE-mBank chwieje się. Powiedziałbym,
    >że ówczesny stan przypominał nieco zależność Rkantor-BNP. Rozdzielne
    >systemy, choć spółki zależne.

    Spolki moze i zalezne, ale jednak odrebne.
    A w przypadku BRE to jedna spolka.
    I nawet jesli klientowi kazali placic za przelew wewnetrzny,
    to pieniadze jak wplynely z zewnatrz to jednak trafialy do banku ...
    jednego.

    Jeszcze byl czas, gdy inne banki rozliczaly swoje oddzialy przez KIR.
    A BRE mial juz system wewnetrzny ...

    >Staram Ci się wytłumaczyć, iż BRE-mBank - mimo oczywiście formalnej
    >jedności - w praktyce było bardzo rozdzielone. Z punktu widzenia
    >klienta to były całkowicie inne banki, co zresztą powodowało mnóstwo
    >problemów.

    Natomiast juz niekoniecznie w kwestii pieniedzy.
    Tzn BRE mogl bez problemow udzielic kredytu ze srodkow wplaconych do
    "mbanku".

    >Solidnie promowano karty. M.in. wirtualną do płacenia w sieci.

    To jakies pozniejsze czasy ... przynajmniej tak mi sie wydaje.
    Ale ... klient klient musial miec dostep do swoich pieniedzy, a wiec
    karte do bankomatu.
    Niestety pamiec mnie juz zawodzi ... musialbym po starych papierach
    pogrzebac ... kiedy ja konto zalozylem, kiedy KK, kiedy KD ...

    >To całkiem dobre źródło dochodu - szczególnie w tamtych czasach, przy
    >tamtych prowizjach

    Owszem ... ale to wszystkie banki karty wciskaly ...

    >i spreadach (brak kart multiwalutowych, kont walutowych itd.).

    Spready jak pamietam to byly umiarkowane.
    Wzroslo to wszystko, jak Visa i MC przeszly na przewalutowanie wlasne.

    >Czysta teoria. Czy faktycznie praca Polaka jest 4-5x mniej wydajna od
    >pracy Niemca?

    Hi hi ... tak :-)

    Ale to nie znaczy, ze Polak wolniej robi, tylko np tansze produkty
    wytwarza.

    J.