  • Data: 2019-07-26 17:55:16
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-26 o 14:52, J.F. pisze:
    >Nie. W cenie jest wkalkulowane ryzyko, jak słusznie zauważyłeś.

    Liczysz na szybka transakcje znaczy sie :-)

    >To nie tak działa. Jeśli jesteś drukarzem to drukujesz PLN ile
    >chcesz. A $ musisz jednak pozyskać. To trwa (a czas to pieniądz) i
    >niepotrzebnie komplikuje całą operację.

    Jasna sprawa, ale druga strona tez o tym wie, i PLN nie chce.
    Tzn 1 tysiac tak, 1 mln ... moze, 1 mld ... nie :-0

    >Przy dużych zakupach cena odbiega od ceny rynkowej - podobnie jest w
    >przypadku dużych zakupów pakietów akcji.

    W dol ?

    >Nie twierdziłem tego. Mówiłem, że kontrakt trzeba oszacować względem
    >waluty. Zanim podałem Ci moją cenę na złoto sprawdziłem jak się ono
    >wahało w ostatnim czasie i jak się wahał kurs PLN.

    Tylko po co Niemiec ma szacowac, jesli polski dostawca poda mu cene od
    razu w euro ?

    > :-)

    >Pogubiłeś się. Rosja drukuje RUB. Zatem jeśli Rosja chce wzmocnić RUB
    >to sprzeda Ci złoto za RUB, po czym np. spali je w piecu. RUB na
    >rynku jest mniej. Kurs idzie w górę.
    >Jeśli Rosja nie chce ruszać RUB to sprzeda Ci za USD.

    >BTW:
    >Kilka dni temu, gdy USD był po 3,80 i mówiłem, że warto nabyć
    >proponowałeś złoto po 1400. Do teraz złoto stoi. Zysk: zero.
    >Właściwie straty na spreadzie, kosztach dostarczenia.

    Po pierwsze - to miala byc dlugoterminowa inwestycja, wiec zapisz i
    napisz ponownie za 5 lat.

    Po drugie - pisalem o zlocie ogolnie, i ze jak je nabyc gdy jest
    tanie, to ....
    w maju bylo po 1250, a rok temu po 1200.
    Wtedy trzeba bylo kupic, a teraz ... trzymac, bo spready za duze :-)

    >Wczoraj i przedwczoraj pisałem o euro - gdzie kupić, ile wynosi
    >spread itd. Wczoraj można było nabyć za 4,25. Dziś sprzedać za 4,26 -
    >w tej chwili nawet 4,265, ale wiadomo że nie da się nigdy idealnie
    >trafić górka/dół. Gdybyś nabył 100.000 euro to zysk wyniósłby 1000
    >zł. W jeden dzień. Blisko 86% zysku w skali roku.

    Do tego nie trzeba miec euro. Inwestujesz na forexie i zarabiasz.
    Tylko ze jak poleci w druga strone, to stracisz 1000 zl. albo dwa,
    trzy, piec ...

    J.