  • Data: 2009-06-12 10:14:56
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "krzysztofsf" news:h0t7hs$4sn$3@news.wp.pl

    > Dlatego nie przemawia do mnie platnosc gotowka przy wiekszych zakupach.
    > Wtedy wlasnie maga byc obawy co do zrodla pochodzenia pieniedzy.

    I to co piszesz ma ręce i nogi, dlatego po raz kolejny utwierdzam się w
    przekonaniu, że Donal ma lekką (albo nie lekką) paranoję odnośnie płatności
    gotówką, która w niektórych sytuacjach jest rzeczą problemową i jednocześnie
    niewygodną dla obu stron tj. sprzedającego oraz kupującego.
    Powyżej została poruszona kwestia dużych płatności, mi natomiast coraz
    częściej zdarza się słyszeć stojąc w kolejce pytanie czy ma pan/pani
    możliwość zapłaty kartą bo... bo nie mamy drobnych :) - najczęściej apteki,
    małe sklepiki itp. a więc jak widać z tą gotówką to nie do końca jest tak
    fajnie jak by się pewnym osobom wydawało.

    > Anlizuje po prostu mozliwosci i przyczyny wspomnianej tendencji do
    > placenia gotowka przy nieco wiekszych zakupach. Osobiscie nie mialem do
    > czynienia z taka tendencja, za wyjatkiem "niemania" terminala i juz.

    Mi osobiście się zdaje, że tendencja do dawana rabatów za płatność to cecha
    krajów, gdzie prowizje za płatności kartowe są w stosunku do krajów
    zachodnij nadal wysokie... - jeżeli się mylę proszę o sprostowanie. Dodam
    jednak, że spoglądając ogólnie na kraje zachodnie gdzie karty są b.
    popularne w codziennym użyciu i wypierają gotówkę jakoś nie spotyka się
    karteczek, że plastikiem można płacić od jakiejś tam kwoty.