  • Data: 2011-04-14 16:50:23
    Temat: Re: Unijny urzędnik zmieni wszystko
    Od: " " <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Skoro nie ma, to chyba też powinienes ten rejestr przekazać na dobro
    > Ojczyzny. Brawo ultraliberałowie, zuchy i patrioci ;))

    Proszę mnie nie obrażać ;) Liberalizm czy nawet ultraliberalizm w obecnych
    czasach to synonim najstarszego zawodu świata ;)
    Mamy z 10 OFE, czyli tyle, co nic. Zarządzający mogą się zgrać i nic nie robić,
    bo jak wszystkie OFE będą miały straty to minimalna stopa zwrotu też będzie
    ujemna i nic nikomu z OFE złego się nie stanie (nie muszą dopłacać). Nie ma
    zapisu, że minimalny wynik np. musi być co najmniej "powyżej inflacji".
    Do tego OFE nie muszą relacjonować przebiegu swoich inwestycji (nie, nie na
    bieząco, ale np. teraz za lata 1999-2005). Mają obowiązek publikowania tylko i
    wyłącznie migawek (np. na koniec roku). Czyli wiadomo.. co się wtedy dzieje na
    GPW ... Nie zdziwię się jak w OFE 'managier' oproćz osławionych 'szwagrów' ma
    pomocnika odpowiedzialnego za przygotowanie portfela do w/w migawki ;p

    OFE to taki wynalezek, żeby NAM się wydawało, że mamy własną kasę (a nie w
    dziurawym ZUS) - to są oczywiście brednie, czysty PR (modne w liberalizmie ;)
    Wygrani za 30 lat mogą być Ci, którzy nie składali deklaracji przystąpienia do
    OFE, tylko zostali przymusowo wylosowani "przez Państwo".