  • Data: 2011-04-14 17:46:41
    Temat: Re: Unijny urzędnik zmieni wszystko
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 16:50:23 +0000 (UTC), n...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Proszę mnie nie obrażać ;) Liberalizm czy nawet ultraliberalizm w obecnych
    > czasach to synonim najstarszego zawodu świata ;)
    > Mamy z 10 OFE, czyli tyle, co nic. Zarządzający mogą się zgrać i nic nie robić,
    > bo jak wszystkie OFE będą miały straty to minimalna stopa zwrotu też będzie
    > ujemna i nic nikomu z OFE złego się nie stanie (nie muszą dopłacać). Nie ma
    > zapisu, że minimalny wynik np. musi być co najmniej "powyżej inflacji".
    > Do tego OFE nie muszą relacjonować przebiegu swoich inwestycji (nie, nie na
    > bieząco, ale np. teraz za lata 1999-2005). Mają obowiązek publikowania tylko i
> [...]

    Tyle juz nagadalismy sie o tym OFE i tylko sam zostałem na placu boju.
    Wiekszosć jest przeciw. Inaczej by dzisiaj gadali gdyby nie krach w 2008
    roku. Ale dajmy z tym juz spokój.
    Bez względu na te wady (prywatne firmy, prowizje, przymus, dopłacanie ze
    strony państwa) sam pomysł emerytury kapitałowej jest rozsądny. Rozsądny
    był też podział na ZUS i OFE, właśnie spowodu braku gwarancji zysku (trudno
    zresztą żadać od funduszu powierniczego takiej gwarancji). Wykonanie było
    fatalne i o to mam wielki żal zarówno do twórców reformy jak i ich
    następców.
    Po pierwsze pozbawiono ZUS 1/3 składek i przekazano je do OFE. Tak
    postępują menele: "dzisiaj wydam 1/3 wypłaty a później się zobaczy". Gdy to
    chodziło o 5% to można by myśleć że pieniądze się znajdą ale nie w
    przypadku 33%!
    Po drugie nie powiedziano o tym społeczeństwu w sposób jasny i bezpośredni
    już 1999r. W każdym razie ja o takim deficycie w ZUSie nic nie wiedziałem.
    A śmiem przypuszczać, że skoro ja (który trochę się interesuję tymi
    sprawami) nie wiedziałem, to nie wiedziało 99% tego społeczeństwa.
    Po trzecie skoro dopuszczono się tej reformy, trzeba było ją wdrażać tj.
    prywatyzować. Nie zrobionio niczego co zaplanowano - nie znaleziono żadnego
    sposobu na finansowanie ZUSu poza emitowaniem obligacji. A miało być
    inaczej nieprawdaż? Od roku 1999 do dziś nie zajmowano się w tym kraju
    niczym, tylko wyborami, słupkami poparcia i innymi duperelami, które gówno
    mnie obchodzą podobnie jak 99% tego społeczeństwa.
    Nie można zadłużać przyszłych pokoleń aby wypłacać emerytury. Ci ludzie,
    którzy brali i biorą te emerytury dzisiaj, zapracowali na nie za komuny i
    dlatego powinni być finansowani m.in. z prywatyzacji. Obecnie pracujące
    pokolenie nie ma nic do tego.

    Gdyby nie konstytucyjny zapis deficyt<55% PKB, do dziś nikt z nas nie
    wiedziałby że coś się niedobrego dzieje. Ze to nie tak miało być. Nasze
    elity byłyby dalej zajęte pierdoleniem bzdur o Kaczyńskim robiącym zakupy,
    czy pomnikach. Zresztą odwracanie uwagi społeczeństwa od jego interesów
    jest głównym zajęciem mediów, politologów i samych polityków. Zadam więc
    pytanie ile jeszcze trupów w szafie przyjdzie nam zobaczyć w najbliższym
    czasie?

    W tym samym czasie liberałowie pod skrzydłami Korwina, choć mają dobre
    pomysły, zdolni są jedynie do narzekania na urzędników i śnią o państwie
    bez państwa, zamiast próbować zmieniać choć trochę to co jest.