  • Data: 2003-02-03 15:55:34
    Temat: Re: WIBOR ciągle spada
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dave wrote:
    > za darmo ? w ktorym banku ?

    Co za darmo? Za darmo w ktorym mozna splacic? A o chociazby tak
    chwalony KB...

    > i zaplaci prowizje, oplate za rozpatrzenie wniosku

    No sorry - ale jak teraz wezmie kredyt to tak samo zaplaci prowizjie i
    oprocentowanie bedzie mial _wyzsze_ niz ten "panstwowy" kredyt. Jak
    masz jakis swoj typ, zamiast 6% panstwowego, to strzelaj, a nie
    narzekaj.
    A nawet jesli zaplaci prowizje i oplaty - czestokroc moze to wyjsc
    taniej niz utrzymywanie tego kredytu.

    > nie sadze. Ale wazny jest moment i warunki podpisania umowy.

    Tak samo - mozesz nie sadzic przy kredytach komercyjnych. Zreszta
    panstwo nic nie rozdaje. PRzeciez zeby doplacic tobie do kredytu musi
    komus zabnrac w formie podatkow...

    > otoz znam je bo mnie interesowaly. Ale widac ty niezbyt dobrze sie
    > nimi interesowales bo dowiedzialbys sie ze nie bedzie mozliwosci
    > wczesniejszej ich splaty.

    Taaaak? A to gdzie funnkcjonuja te kredyty?? Wez pokaz mi oferte banku
    z dokladbymi zapisami. Przeciez dalej wszystko jest w formie projketu
    an ie produktu, wiec nie wiem o czm piszesz...

    > budownictwa oferuje kredyt "preferencyjny" na warunkach ktore teraz
    > nie sa konkurencyjne a za kilka lat beda po prostu lichwiarskie. To

    A zmusza cie ktos, zeby ten kredyt brac? Gdzie masz tanszy zreszta?
    I jak pisze - minister moze zmniejszyc oproecnetowanie i zakladam, ze
    pewnie tak bedzie robil - bo dlaczego juz teraz jest mowa o 6& a nie o
    7%?

    > wynosi 1% rocznie. Tylko wtedy musialby znalezc w budzecie
    > pieniadze na to. One by sie zwrocily - bo nakrecilaby sie
    > koniunktura w budownictwie ale do tego rzad musi dojrzec tak samo
    > jak musial dojrzec do obnizki akcyzy na alkohole - i musi zrozumiec
    > ze pazernosc Panstwa wcale nie oznacza wiekszych wplywow do
    > budzetu.

    Musial, dal. Niech lepiej nc nie zabiera - bo zeby tpobie dac, to
    musialby komus "ukrasc". Juz dobrze, ze jest taka oferta. Zauwaz, ze
    "prefernecyjne" nie oznacza li tylko prefernecji w oprocentowaniu. Nie
    ma co tez dywagowac, poki banki nie wprowadza tej oferty.

    A skreslanie tego produktu - owszem mozesz to robic - ale ja bede
    oponowal bo:
    1) nie znamy koncowego produktu (nawet nie widziales, ze nie 7 a 6%)
    2) jak beda lepsze oferty to ludzie sobie je wybiora, a jak nie
    wybiora - to ich wina

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow