  • Data: 2003-02-04 08:15:03
    Temat: Re: WIBOR ciągle spada
    Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:b1m3ev$lg9$1@news.onet.pl...

    > Co za darmo? Za darmo w ktorym mozna splacic? A o chociazby tak
    > chwalony KB...

    za darmo zrolowac. Dolicz koszty nastepnej prowizji, nastepne rozpatrzenie
    wniosku itd.

    > No sorry - ale jak teraz wezmie kredyt to tak samo zaplaci prowizjie i
    > oprocentowanie bedzie mial _wyzsze_ niz ten "panstwowy" kredyt. Jak
    > masz jakis swoj typ, zamiast 6% panstwowego, to strzelaj, a nie
    > narzekaj.

    oczywiscie. walutowy na 4%.

    > A nawet jesli zaplaci prowizje i oplaty - czestokroc moze to wyjsc
    > taniej niz utrzymywanie tego kredytu.

    moze. Ale czy o to chodzi zeby wyszlo odrobine taniej czy nie mialo byc tak
    ze kredyt mial byc duza zacheta ? Ciekaw jestem jak wielu skorzysta z tego
    kredytu - ludzie wbrew temu co mysli rzad nie sa tacy naiwni i nie dadza sie
    latwo nabic w butelke.

    > Tak samo - mozesz nie sadzic przy kredytach komercyjnych. Zreszta
    > panstwo nic nie rozdaje. PRzeciez zeby doplacic tobie do kredytu musi
    > komus zabnrac w formie podatkow...

    w przypadku tego kredytu obawiam sie ze to jednak kredytobiorcy beda
    finansowac budzet panstwa...

    > Taaaak? A to gdzie funnkcjonuja te kredyty?? Wez pokaz mi oferte banku
    > z dokladbymi zapisami. Przeciez dalej wszystko jest w formie projketu
    > an ie produktu, wiec nie wiem o czm piszesz...

    o zalozeniach ustawowych. Kredyt ma byc na 20 lat - ani mniej ani wiecej.
    banki beda dostosowywac oferte do tego co rzad kaze.

    > A zmusza cie ktos, zeby ten kredyt brac? Gdzie masz tanszy zreszta?
    > I jak pisze - minister moze zmniejszyc oproecnetowanie i zakladam, ze
    > pewnie tak bedzie robil - bo dlaczego juz teraz jest mowa o 6& a nie o
    > 7%?

    pozyjemy zobaczymy. W strefie euro kredyt budowlany na 4% mozna miec bez
    problemu wiec 6 czy 5% za kilka lat nie bedzie niczym interesujacym.

    > Musial, dal. Niech lepiej nc nie zabiera - bo zeby tpobie dac, to
    > musialby komus "ukrasc". Juz dobrze, ze jest taka oferta. Zauwaz, ze

    nie rozumiesz. Danie kredytu budowlanego oznacza bodziec dla gospodarki -
    zwiekszone obroty hurtowni, firm budowlanych, sprzedazy, wplywow do budzetu
    z tytulu VAT, zwiekszenie liczby miejsc pracy. To danie wszystkim a nie
    tylko temu co sie bedzie budowal. Zreszta - dlaczego mialby nie dac skoro
    pod koniec lat 90 dawal kilkudziesiaciotysieczne upusty podatkowe osobom
    zarabiajacym bardzo duzo i korzystajacym z odliczen od dochodu w ramach
    duzej (tej naprawde duzej) ulgi budowlanej. Wtedy ludzie zarabiajacy ponad
    100tys rocznie dostawali z budzetu corocznie dziesiatki tysiecy zlotych i
    pobudowali wiele domow dla siebie i na wynajem. A teraz daje sie z budzetu
    te kilka punktow procentowych kredytu..? Coz to znaczy w skali tego co sie
    wyrabialo..

    > "prefernecyjne" nie oznacza li tylko prefernecji w oprocentowaniu. Nie
    > ma co tez dywagowac, poki banki nie wprowadza tej oferty.
    >
    > A skreslanie tego produktu - owszem mozesz to robic - ale ja bede
    > oponowal bo:
    > 1) nie znamy koncowego produktu (nawet nie widziales, ze nie 7 a 6%)

    zobaczymy co banki powiedza

    > 2) jak beda lepsze oferty to ludzie sobie je wybiora, a jak nie
    > wybiora - to ich wina

    i tak najprawdopodobniej bedzie. Tylko dlaczego ja i wszyscy podatnicy mamy
    placic ministrom i urzedasom za prace nad bezsensownymi ustawami ?

    D.