    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Date: Tue, 23 Dec 2008 17:37:56 +0100

    > Różnica jest taka, że kradzież przedmiotu o wartości do 250 zł nie jest
    > przestępstwem, bo tak chce ustawodawca. Natomiast wpięcie się w cudzą
    > sieć telekomunikacyjną jest przestępstwem, bo tak chce ustawodawca.

    Takie cuda to tylko w PL. Sytuacja jest paradoksalna - wiele kawarni,
    hoteli, a nawet urzędy miasta inwestują w infrastrukturę WLAN, by
    udostępniać ją wszem i wobec w ramach reklamy/promocji, tymczasem klient nie
    może się połączyć, bo popełnia przestępstwo. Nie ma praktycznie technicznej
    możliwości sprawdzenia czy sieć jest ogólnie dostępna czy nie. Nawet gdyby
    chcieć to sprawdzić (np. niektóre w nazwie sieci mają stronę www) to...
    trzeba się zalogować. Absurdalne dla mnie.

    > Ale dlaczego bez nakazu?

    Sądzisz, że przy takich "stratach" można mówić o tak daleko idącej sytuacji?
    W dobie, gdy DSL był z limitem to OK, ktoś mógł go wyczerpać nieświadomie,
    ale w tej chwili straty były groszowe (dosłownie, bo ja za 1Mb płacę 25zł na
    miesiąc to ile mi wyjdzie za 10 minut?). Jeszcze raz podkreślę, iż jest to
    kwestia sprawdzenia poczty, kilku stron www i tyle.

    > Nie mam pojęcia. Z ostrożności powiem: pięciu prokuratorów odmówi, ale
    > dwóch klepnie.

    Podsunąłeś mi niezły pomysł na biznes - nic tylko router z WLANem kupić,
    wystawić na dachu antenę i niech no ktoś mi się zaloguje. Od razu pismo do
    prokuratury, a potem kup pan cegłę za 5 tys., bo nie wycofam (przypominam:
    ścigane na wniosek pokrzywdzonego).
    Swoją drogą najczęściej DSLe mają klauzulę w umowie o zakazie udostępniania
    łącza poza obręb lokalu, zatem ów "pokrzywdzony" też nie będzie bez winy.