  • Data: 2008-12-25 21:01:53
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Dec 2008 21:51:18 +0100, Maciej Bojko napisał(a):

    > Zatem jak kodeks karny definiuje nieupoważniony dostęp?

    Nie mam pojęcia. Ale *na pewno* jest to coś innego jak przełamanie hasła
    czy coś takiego. W przeciwnym razie nie miałbyś obok siebie dwóch różnych
    pojęć.

    > A skoro już przy tym jesteśmy, to jak w ogóle definiuje dostęp?

    Nie musi.

    > Jak kodeks karny definiuje system informatyczny?

    Nie definuje. W praktyce prawa karnego sięga się po definicję z art. 2
    pkt 3 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną: " system
    teleinformatyczny - zespół współpracujących ze sobą urządzeń
    informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i
    przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci
    telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci
    urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. - Prawo
    telekomunikacyjne (...)".

    Sięganie do interdyscyplinarnych definicji jest jak najbardziej
    dopuszczalne w przypadku, kiedy jakaś dziedzina prawa nie przynosi takiej
    definicji, zaś inna mówi o sprawie wystarczająco wyraźnie.

    > Czy w świetle zapisów kodeksu karnego "uzyskaniem dostępu" jest samo
    > wykrycie sieci WLAN, czy dopiero zalogowanie się?

    Dobre pytanie. Pierwsze odpada, ponieważ tu zdecydowanie można uczynić to
    nieumyślnie. Zalogować się trzeba już umyślnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl