  • Data: 2022-03-31 15:46:17
    Temat: Re: Wkrótce koniec świata?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 Mar 2022 15:13:57 +0200, Olin wrote:

    > "Do wybuchu jądrowego nie doszło, bo rdzeń reaktora nie może wybuchnąć jak
    > bomba. W bombie znajduje się albo prawie czysty izotop rozszczepialny uranu
    > U-235, albo pluton Pu-239. Materiał rozszczepialny jest rozmieszczony w
    > postaci dwóch oddalonych od siebie półkul.

    Ok, reakcja łancuchowa w reaktorze wygaśnie, pozostaną reakcje
    niełańcuchowe, ktore przy braku chłodzenia odparuja wode,
    pogrzeja całość do temperatury reakcji wody z metalami,
    powstanie wodór, i jak to wszytko w koncu wybuchnie,
    to rozrzuci material radioaktywny w promieniu 15km od reaktora.

    Swoja droga - dziwne, ze przy japonskiej gestosci zaludnienia jakas
    wieksza afera sie z tego nie zrobila.
    Mało ludzi tam mieszka, czy przyzwyczajeni do tego, ze bez domu
    zostaja, a rzad o takich dba, wiec nie moga narzekac?

    Bo na ile sie orientuje, to pare miejscowosci stoi nadal pustych.

    > Natomiast, jeśli rdzeń reaktora podgrzeje się do wysokich temperatur,
    > możliwe jest uwalnianie gazów łatwopalnych. W Fukushimie po reakcji pary
    > wodnej z cyrkonem wydzielił się wodór. Gdy zgromadziło się go dużo,
    > nastąpiło gwałtowne spalenie wodoru i detonacja wodorowa, która rozsadziła
    > wtórną obudowę bezpieczeństwa. Ułatwiło to wydostawanie się produktów
    > rozszczepienia do atmosfery."
    >
    > https://faktyfukushima.pl/

    No prosze - 150 tys ludzi ewakuowanych ... niby niepotrzebnie,
    ale jednak. A ilu wrociło?

    > Nie dlatego, że reakcja łańcuchowa dalej biegnie, tylko resztki reaktora są
    > naaktywowane i jeszcze długo będą. Chodzi o fotony, a nie neutrony.

    No ale pilnowac musisz, chlodzic ... moze juz nieduzo, a jak
    zaniedbasz, to bedzie male nieszczescie. Ale juz tylko male.

    Przy czym w Czernobylu doszlo gwaltownego wzrostu juz niekontrolowanej
    reakcji łańcuchowej.
    Nazwac to wybuchem jądrowym czy nie?
    Eksplozje mechaniczna wykonała para wodna, podgrzana przez tą reakcje

    J.