eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWłaśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klientaRe: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta
    Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
    kartę :-) nieistniejącego klienta
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 8 Nov 2015 00:33:33 +0100

    W dniu 07-11-15 o 21:39, witek pisze:
    > Dlatego przyjął reklamację roberta i otrzymał odpowiedź, że obciążenie
    > karty wynika z zakupu konkretnego produktu i zgody na cykliczne
    > obciążenie karty jako zapłaty za licencję na kolejny okres.

    Problem w tym, że to, że wyraziłem zgodę na cykliczne obciążenie wynika
    z oświadczenia sprzedawcy.

    > Dlatego odpisał, że reklamacji uznać nie może. No bo ni może.

    A następnie sam sobie złożył ją ponownie i dalej rozpatruje :-)

    > Nie. W reklamacji w ogole nie było mowy o podwojnym obciążeniu, tylko o
    > bezsadnycm obciążeniu.

    A widziałeś reklamację? :-) W reklamacji była mowa o podwójnym i
    bezzasadnym obciążeniu.

    > Najwyrazniej się nie dogadali czego reklamacja ma dotyczyc lub druga
    > strona nie zrozumiała.
    > Bank w reklamacji wymienił tylko jedną transakcję.
    > Stąd odpowiedź drugiej strony była taka jaka była.

    Jakoś dziwnie piszesz. Wysłałem Ci materiały. Bank właśnie w odpowiedzi
    mi uświadomił, że oni dwa produkty rozliczają, tylko pod jedną nazwą w
    rozliczeniu, żeby było śmieszniej.

    > tak,
    > gdyby obie strony dogadały się co do tego co chcą reklamować.

    Witku! Ja reklamowałem dwie transakcje jako fraudowe. Po trzech
    miesiącach dopiero bank ustalił, czego te obciążenia dotyczą.

    > Oczywiscie. Płatności rekurencyjne załatwią się u źródła a nie w banku,
    > bo bankowi nic do tego.

    A bank ma ze mną umowę, czy z tym enigmatycznym serwisem?

    > Wtedy rozwiązaniem jest zatrzeżenie karty.
    > Opwieści banku o niedasie nalezy włożyć między bajki.

    A jakieś dowody na poparcie tej tezy?

    > Po za tym spokojnie dałoby się znaleźć wcześniej czy później. Wymagałoby
    > co najwyzej wiecej niz 5 minut i kilku a nie jednego telefonu.

    Zobaczymy, czy Twój sposób zadziała. Ale domaganie się tego od klienta
    jest jakimś idiotyzmem mimo wszystko.

    > płatności wycofać się nie da, bo nie ma podstawy.
    > Dostawca kontaktu szukał nie będzie. Po prostu zablokuje licencję (albo
    > i nie) i sprawę zakończy. Za mały zysk, za duże koszty zeby sie w to bawic.

    Czemu większość tego typu serwerów normalnie przysyła mailem zapytanie o
    obciążenie? Mam kilka takich licencji. Nawet mi do głowy nie przyszło,
    że ktokolwiek może inaczej działać. Przychodzi mail z linkiem do
    przedłużenia i transakcja jest normalnie realizowana. Jak nie opłącę, to
    po prostu licencja wygasa i tyle.

    > Nauczka powinna być taka:
    > jak sie coś kupuje to zostawiać sobie informację o tym co sie kupiło i
    > gdzie. Szczególnie jeśli obciążenia są cykliczne. Na pewno na majla
    > przyszło potwierdzenie transakcji. Takie informacje trzeba po prostu
    > zbierac.

    Jeśli nawet przyszła, to biorąc pod uwagę, że tytuł obciążenia jest
    inny, niż nazwa programu, trudno by mi było wymyślić, że fraud dotyczy
    tej trfansakcji.

    > Zresztą jak widać da się i bez tego.
    > Mi się sprawę udało załatwić w 5 minut po jednej linijce z wyciągu karty.

    Powiedzmy na chwilę obecną owo załatwienie polega na wskazaniu mi drogi
    załatwienia tego.